המילה "פשוט" יכולה להיות, לפי ההקשר, גם מחמאה – ובהקשר של מכונית חשמלית מסין, זו מחמאה גדולה. אלה, פגשנו בכך כל-כך הרבה פעמים, מנסות כל אחת בדרכה, ללכת עם הרעיון הטסלאי – לתפעל יותר ויותר מערכות דרך המסך המרכזי, אגב העלמת פקדים פיזיים, החל מתפעול לא נוח, דרך מציק ועד מגוחך. לא כך המצב ב-X RANGE MG4 הנמצא אצלנו במסגרת מבחן ארוך-טווח, וזו נקודת זכות משמעותית.

כפתורי שליטה בעוצמת השמע או הדלקת המזגן וכיבויו נמצאים מתחת למסך המרכזי, מבטלים את הצורך לשלוט במערכות אלה דרך התפריטים במסך, לא לעניין עם פעולות חוזרות ונשנות כאלו, כפי שקורה ברכבים חשמליים רבים.

מצד שני, הפשטות ניכרת גם בעיצוב הפנים ולא כולם יאהבו זאת. בעוד שחלק ניכר ממתחריו של MG 4 מתהדרים בסביבת נהג מעוצבת באופן ייחודי להם, לא כך ברכב זה שפניו לעבר מינימליזם יעיל.

MG4 X Range - מבחן דרכים
צילום: איתמר רותם

לטובה יצוין שדה הראייה המצוין לפנים ולצדדים, אבל זה לאחור טוב פחות. מערכת מצלמות היקפיות יעילה ממלאת היטב את התפקיד. פשוט ולא כמחמאה, היא דרך החיבור של אנדרואיד אוטו היעילה הנעשית רק באמצעות כבל. מדי פעם הקשר דרך אנדרואיד אוטו נוטה להתנתק וזה מעצבן – וכן, החלפנו כבלים, החלפנו גם סלולריים והבעיה נשארה.

כבר מעל לאלף קילומטר עברתי עם ה-MG 4 הזה, הרוב בנסיעה מנהלתית דרך פקקים מהבית למערכת בכיוון דרום וגם בנסיעות צפונה לרמת הגולן ולגליל, ובהחלט ניתן לשבח את זמינות הכוח. הכוח לא מתפרץ, לא גורם לגלגלים להסתחרר (כפי שכבר נתקלתי במספר מכוניות חשמליות) אלא נעים ועוצמתי ובעיקר כזה המאפשר לצאת לעקיפה זריזה בכל מצב בנסיעה מנהלתית.

MG4 X Range - מבחן דרכים
צילום: איתמר רותם

שבחים גם למערכת הבלימה הרגנרטיבית, שאת עוצמתה ניתן לכוון בשלוש רמות. אני העדפתי לנהוג ברמה הגבוהה יותר, שמאפשרת לנהוג בירידות מהרי הגליל כמעט מבלי לגעת בבלמים. יש גם מצב נוסף, של נהיגה בדוושה אחת, מצב זה מביא את הרכב לבלימה גם ללא נגיעה בבלם, אבל לוקח לרכב זמן לעצור ולא ממש ניתן לסמוך עליו לבלימה, כך שהמצב הזה קצת פחות נוח לשימוש. 

פחות שבחים למערכת הבטיחות, שהמערכת שלה לשמירה על נתיב אינה פועלת תמיד בצורה טובה; היא עושה זאת כל עוד הכביש סלול כהלכה, אבל אנחנו בישראל ותיקוני הכבישים לא פוסקים, במיוחד באזור נתניה בואך צומת וינגייט, וכיוצא מאותם תיקונים, סימוני הנתיבים אינם ברורים, לא לעין האנושית וגם לא לרכב, כך שלעיתים אפשר להרגיש את ההגה שמנסה לתקן באגרסיביות יציאה מנתיב באזור שבו לא צריך תיקון כזה; זה מוציא את הרכב מהנתיב שבו הוא נמצא, יכול להפתיע ואף להלחיץ, כך שהעדפתי לנהוג כאשר מערכת זו מבוטלת. 

מה שלדעתי הוא גולת הכותרת של הרכב הוא השילוב המוצלח של מרכיביו בנהיגה – הנדסת אנוש טובה וקלות תפעול יחד עם שדה ראייה טוב, זמינות כוח טובה בכל רגע והסוללה המשופרת, המאפשרת גם בנהיגה פחות חסכונית על כביש מהיר טווח מכובד העובר בקלות את ה-400 ק"מ.

בכמה עובר את ה-400 ק"מ? זה כבר תלוי באופי הנסיעה. ביחס לגרסה הרגילה ומכיוון שבבעלותו של אחד מחברי המערכת MG 4, מסתבר שלגרסה הזאת יתרון של 80-90 ק"מ בפועל.

MG4 X Range - מבחן דרכים
צילום: איתמר רותם

*פורסם לראשונה ב-30/07/2024 - נוסף מבחן וידאו.