ואז, ב-2017 הוצג T-רוק, ב-2019 T-קרוס, וב-2020 טאיגו. זה האחרון ראה אור בדרום אמריקה ונקרא ניווס והגיע לאירופה ב-2021.
גם בישראל פולקסווגן שכאן לוקחת את הזמן – גם בדגמים ובגרסאות אחרים, גם עם טאיגו, שהתייצב כאן כעת.
הקשר, פרטים
טאיגו הוא לא רק דגם בזכות עצמו, הוא עוד שני דברים. ביחד: מעין גרסת קופה ל-T-קרוס המוכר, או פולו במהדורה מוגבהת. הקשר ביניהם עמוק: הם חולקים אותה רצפה, MQB-A0, גם אותם מכלולי הנעה ומבנה דינמי, בסיס הגלגלים שלהם זהה: 255 ס"מ, גם מפשק הסרנים.אבל בעיקר, טאיגו ארוך יותר – 427 ס"מ, 14 ס"מ יותר – ונמוך יותר: 152 ס"מ, 4 ס"מ פחות. הרוחב, 176 ס"מ, ללא שינוי. נפח תא המטען, 440 ליטרים, גדול בהתאם (385 ל' ב-T-קרוס).
טאיגו מוצע כמו דגמים קטנים רבים של קבוצת/מותג פולקסווגן עם שני מנועי טורבו-בנזין, 1.0 ליטר עם 115 כ"ס, 1.5 ליטר עם 150 כ"ס, התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית. למבחן קיבלנו את המנוע הקטן יותר, המייצר 115 כ"ס ב-5500 סל"ד ו-20 קג"מ ב-2000-3500 סל"ד, משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 10.2 שניות והמהירות המרבית היא 196 כ"ס.
רמת האבזור אחת, סטייל', וזו כוללת תאורת לד מטריקס, חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, בקרת-אקלים דו-אזורית, מולטימדיה עם צג "8 וממשקי קישור, מחוונים מוקרנים. המחיר: 158,000 שקלים.
עיצוב, הופעה
טאיגו נאה ונעים לעין, עיצובו סולידי, מבטא היטב את מה שמאפיין את דגמי המותג הזה. העובדה שהוא ארוך מ-T-קרוס אך נמוך ממנו מקנה לו פרופורציות יותר דינמיות, גם הופעה קצת יותר אלגנטית, והגג המשתפל לאחור ליצירת סיומת הקופה מדגיש זאת – כולם במסגרת המופע הכולל של פולקסווגן מזה יובל שנים. וכשם שהוא נראה כמו T-קרוס אך דינמי יותר, כך הוא נראה כמו פולו מוגבהת, עמה הוא חולק קווי דופן.סביבת נהג, נוסעים
גם סביבת הנהג מאופיינת במבנה ובעיצוב מוכרים של דגמי פולקסווגן אחרים. וזה טוב, בגלל שהאיכות הכוללת ראויה והנדסת האנוש טובה.טאיגו נמצא בצד המוזל ביחס, והשוואה ל-T-רוק מדגישה זאת, מכוון להיות מכרטיסי הכניסה למותג. בהתאם, הפלסטיק אינו רך והחלקים התחתונים בדיפון הדלתות נוקשים. עם זאת, התוצאה הכוללת נאה והגוונים נעימים, גם בזכות ריפוד המושבים שמשולב בו דמוי-עור. כאן יצוין כי גג כיסוי גג הזכוכית דק מדי.
ככל שמדובר בתפעול, טאיגו נוח ומוצלח ביחס למקובל כיום. במרכז צג המולטימדיה המוכר ("8) מדגמים קטנים אחרים של המותג, הוא נוח לתפעול ויש בו הרבה לחצני מגע לקיצור דרך. אלה מקצרים גם מעבר בין הצגת הסלולרי לתפריט הרכב. בנוסף, ישנה גם חוגה חיצונית לעוצמת השמע, תפעול נפרד לבקרת האקלים – הפתרון בדמות פסי מגע אינו מבריק, אבל בעידן הסיני... – ויש לחצנים נוחים לשליטה במערכות כמו החלפת מצבי ניהוג. המחוונים המוקרנים נאים וברורים וגם התפעול מההגה נוח, וראוי לציון הניתוק הפשוט של תיקון ההיגוי.
יש גם בורר הילוכים מסורתי נאה ונוח לשימוש. הרכב בהחלט מזכיר כמה דברים איבדנו עם הקדמה ובשמה, כאשר יצרני הרכב הולכים שבי אחרי צגי ענק ובוררים נאים-אך-לא-נוחים.
תאורת לד מטריקס אוהבת להפגין בלילה את יכולתה לכסות שטחים מבלי לסנוור, ולרוב אינה מגזימה. מערכות הבטיחות תפקדו היטב, אם כי האקטיביות שבניטור האקטיבי של שטחים מתים עלולה להיות אקטיבית מדי, כך גם הנטייה לצפצופי-יתר, כמקובל בימינו.
תנוחת הנהיגה מעט נמוכה ביחס למה למקובל מרכב פנאי, בוודאי בהשוואה ל-T-קרוס, אבל היא גבוהה בהרבה מזאת שבפולו. בכל מקרה הגובה לכשעצמו טוב, והמושב נוח, אם כי נמוכים כמוני מוצאים כי הבסיס מעט ארוך מדי. הראות לאחור מוגבלת אבל לא באופן דרסטי.
תנוחת הישיבה מאחור אף שונה ובאותו אופן – נמוכה יותר, עם תמיכה טובה פחות לירכיים. מרווח הברכיים סביר וכך גם מרווח הראש. מנהרת הינע גדולה מאוד במרכז תפריע לנוסע השלישי.
תא המטען מפתיע בפועל, למרות שהנתונים ציינו כי הוא נכבד בנפחו; ממדים אופייניים לרכב בקטגוריה גדולה יותר. המבנה שימושי ושטח הפנים הגדול מוסיף, והמדף איכותי.
מנוע, ביצועים
כרגיל, וגם את זה כתבנו יותר מפעם (את הדבר עצמו ואת 'כרגיל'), למרות ממדי המנוע הקטנים, למרות הנתונים שאינם מרשימים, הוא יעיל בהחלט, מאפשר צבירה ראויה של מהירות. תחת עומס הביצועים עדיין מספקים, גם בעקיפות קשות. סיבה אחת היא רצועת כוח יעילה של 3500 סל"ד עם מומנט נאה, אחרת היא נכונות המנוע לעלות בקלות ובששון לסל"ד גבוה, אגב יצירת צליל נעים. בשיוט או בהאצות מתונות פעולת המנוע נעימה ושקטה למדי.הבורר מאפשר תפעול ידני, ובנוסף יש פקדי הילוכים מאחורי ההגה – אלה ממקסמים את יכולת המנוע במצב עומס. התיבה עצמה יעילה, אך היא אינה מהירה במיוחד בעקיפות ופעולתה אינה חלקה במצבי זחילה.
צריכת הדלק ביום המבחן שנערך במסלול מאתגר הייתה 12.9 ק"מ/ל' ובשיוט בין-עירוני ממש טובה: 16-17 ק"מ/ל'.
נוחות, התנהגות
נוחות הנסיעה טובה על פגמים קטנים ועל שיבושים בינוניים, אך מפגעים גדולים ופסי האטה פוגמים בה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, ואיכות הנסיעה הכוללת טובה; רעשי הכביש מוחשיים אך לא מוגזמים.בנסיעת שבילים טאיגו אינו מפגין חוסן מבני כנדרש בתוואי כזה.
היכולת הדינמית ברמה גבוהה. הרכב יכול לצלוח פניות בקצב מהיר, משמר על קו פנייה נכון גם בזכות רמת אחיזה נכבדה. ההיגוי מדויק למדי, ובעיקר הרכב מגיב היטב לשינויי כיוון. כן, גם בגלל שהמנוע הקטן לא באמת יכול לאתגר את הרכב. לבלמים פעולה צפויה וברורה, גם אם עצמתם אינה אדירה.
סיכום, תמורה
ככל שהשעות בחברת טאיגו עברו, היה ברור כי דגם הפנאי הזה משמר את המרכיבים החיוביים ההם של פולקסווגן: סולידיות, ביצוע נכון.לזכותו של הרכב הופעה ראויה, סביבת נהג מכובדת, יחידת כוח יעילה, נוחות טובה ויכולת דינמית מוצלחת. מנגד, הוא אינו מאוד מרווח מאחור, לא נוח בעיר על שיבושים גדולים, המנוע אינו מתעלה בעומס ממש קיצוני.
במחירו, 158,000 שקלים, הוא גובה פרמיה לא גבוהה ביחס ל-T-קרוס למרות שהוא מביא עמו מבנה של פנאי-קופה והופעה אופנתית ומושכת יותר. בהשוואה לדגמי פנאי קטנים אחרים הוא בצד היקר יותר של הקטגוריה, מביא עמו אבזור ראוי – אך מחירו אינו שונה משמעותית ממתחרים כמו טויוטה יאריס קרוס או פיג'ו 2008 ברמת האבזור הגבוהה.
פולקסווגן טאיגו פונה למי שנכון לו דגם פנאי קטן בתקציב כזה ורוצה רכב המציע ביצוע נכון.