לנצ'יה אפסילון 2013 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הנוכחי, השלישי במספר של האפסילון, הוצג בתחילת השנה בתערוכת ז'נבה וזכה לבצע עלייה במהלך 2011.
מדובר במכונית מיני מעוצבת כאשר על הכוונת האחות מבית, הפיאט 500. מבחינת המידות, האפסילון גדולה מה-500 עם אורך של 384 ס"מ, רוחב של 168 ס"מ וגובה 152 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 239 ס"מ.
יתרון נוסף טמון באפשרות לקבלה במרכב 5 דלתות שהופכים אותה לשימושית יותר.
בארץ תוכלו לבחור בין מנוע 1.2 ל' עם 69 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית או מנוע הטווין אייר הייחודי, עם 2 ציל' בנפח 875 סמ"ק ומגדש טורבו, המספק 85 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית בלבד.
האפסילון היא מכונית מעוצבת מאוד, ומי שמכיר את הדלתא לא יתקשה לזהות אותה כאחות הקטנה שלה.
-
עיצוב ונוכחות
גריל גדול ונוצץ גורם לה להיראות יוקרתית ושונה – או קצת מוגזמת, תלוי במתבונן.
 
הדלתות האחוריות מוחבאות ומאחור שמשה שחורה ויחידות תאורה נאות. כך שבכל מה שקשור לעיצוב, היא בהחלט מקורית.
-
תא נוסעים ומטען
למעט הצבע השחור תא הנוסעים נאה בסה"כ, עם חומרים טובים ביחס לקטגוריה.
 
התחושה אינטימית אך המרווח בסדר מלפנים, מאחור מרווח הרגליים והראש סבירים בלבד.
 
תא המטען מפתיע לטובה עם נפח נאה של 245 ל'.
-
מנוע וביצועים
המנוע (2 ציל', טורבו) מציג נתונים נאים על הנייר, בפועל המנוע החדשני רועש למדי ותיבת ההילוכים הרובוטית לוקה בחסר (גדול) בכל הנוגע לאופי פעולתה.
 
אך הביצועים בהחלט טובים כל עוד שומרים את המנוע בתחום היעיל. כמו גם צריכת הדלק.
-
נוחות והתנהגות
האפסילון נוחה למדי בעיר, מחוץ לעיר המצב כבר פחות טוב, כששיבושים גדולים מצליחים לגרום לה לקפץ בחוסר ריסון.
 
בניגוד לתדמית של מכוניות איטלקיות, זו ממש לא אוהבת כבישים מפותלים.
-
תמורה למחיר
למרות מספר מגרעות, התמורה למחיר טובה בסה"כ.
-
סיכום
אופוזיציה מעניינת (גם אם לא שלמה) לפיאט 500.