סנטרו לוגיסטאר 100 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סנטרו (Cenntro) היא חברה סינית המתמחה בייצור כלי רכב חשמליים למטרות מסחריות. כיום יש לה שמונה דגמים, שחמישה מהם בסדרת לוגיסטאר (Logistar), בדגמים מ־100 ועד 400 המיועדים להובלת סחורה.
הדגם הקטן ביותר הוא 100, שמקורו במכונית מיני במבנה מיקרוואן – Beidouxing X5 של היצרן הסיני BAIC – וזו הושקה ב־2004 ומבוססת על סוזוקי וואגון R+ ששווק בישראל לפני שני עשורים.
לוגיסטאר 100 משתרע על בסיס גלגלים של 248.5 ס"מ, אורכו 366 ס"מ, רוחבו 161 ס"מ וגובהו 169 ס"מ. המשקל העצמי של הרכב הוא 930 ק"ג והמשקל הכולל המותר הוא 1530 ק"ג, כך שמדובר ב־600 ק"ג (כולל נהג). נפח ההעמסה שלו הוא 2000 ליטרים (2 מ"ק).
הדגם הוצג במקור עם מנוע בנזין וב־2016 נוספה גרסה חשמלית, והיא זו המשווקת באירופה ובישראל.
לגרסה זו מנוע המייצר 34 כ"ס ו־9.2 קג"מ, והמהירות המרבית היא 90 קמ"ש. לסוללה אנרגיה של 16 קוט"ש, הטווח המוצהר הוא 120 ק"מ ומשך הטעינה המלאה הוא 5 שעות.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני של לוגיסטאר 100 הוא של רכב "רגיל" בתכלית, ובזכות קווים עגלגלים אפילו קצת חביב.
-
תא נוסעים ומטען
הכניסה פנימה נוחה למדי, והמושב טוב. סביבת הנהג מעוצבת באופן פשוט ומיושן, ומאופיינת בחומרים נוקשים למגע ובגווני אפור מפעם - שכן בבסיסה זו מכונית מיני יפנית מלפני 20 שנה. איכות הבנייה מסיבית והגימור נאות.
מעבר לכך זהו רכב פשוט ביותר. אין תפעול חשמלי למראות, מוט ההגה קבוע, תפעול המיזוג מכאני ובלם החנייה נמשך ביד.
יש בו מעט תאי אחסון, וברכב מסחרי זה בולט. כושר הכיסוי של המראות אינו טוב, בעיקר ביחס לנתיב הימני.
במרכז צג קטן מאוד ובסיסי למדי. תמונת המצלמה בנסיעה לאחור סבירה ומערכת השמע אינה טובה.
החלק המסחרי מבוסס על הסבה של רכב נוסעים רגיל לחלל הטענה גדול. ללוגיסטאר 100 דלת צד, אך זו אינה דלת הזזה לנוחות הטענה אופטימלית כי אם רגילה, והמפתח אינו רחב במיוחד. גם הדלת האחורית נפתחת מעלה ולא שתיים לצדדים, עניין שעלול להגביל גישה להטענה במצבים מסויימים.
בבסיס תא המטען משטח מתכת מסיבי ויעיל והרצפה נמוכה ביחס לסף ההטענה - דבר שיש לקחת בחשבון בהטענה ובפריקה של מוצרים כבדים. לרכב מסילות הטענה מקוריות בגג, כך שניתן להצמיד להן פריטים ארוכים כמו סולם, צינורות וכיו"ב.
-
מנוע וביצועים
בזכות אופיו של מנוע חשמלי, לרכב יציאה יעילה מאוד מהמקום, גם ברמזור וגם כדי להשתלב בתנועה, וכושר צבירת המהירות טוב. קל להגיע למהירות המרבית שהיא במצב 'D' הרגיל 80 קמ"ש ולשייט שם לאורך זמן. מצב 'S' מייצר ביצועים משופרים ומהירות מרבית של 90 קמ"ש, אך התשלום, כמובן, בצריכת אנרגיה ממש מוגברת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד. הרכב סופג היטב את כל מערך השיבושים שיש לכבישי העיר להציע ועושה זאת ברכות מרוסנת היטב.
יחידת הכוח רועשת, אך רעש הרוח סביר וכך גם רעשי הכביש.
בפניות הצמיגים אמנם מייללים מוקדם, אבל הרכב שומר על התנהגות ראויה. ההגה ארוך, עם 3.3 סיבובים מנעילה לנעילה, ומשקלו קל לתמרון עירוני נוח. לחובתו שטח מת במרכז.
בניגוד לכלים חשמליים אחרים, כישורי הבלימה בהחלט טובים – העוצמה רבה, התגובה מיידית והדוושה אינה ספוגית. מנגד, הבלימה הרגנרטיבית לא מצטיינת, ואין כל שליטה על שינויי העוצמה.
-
תמורה למחיר
המחיר נמוך יחסית לרכב מסחרי מסוגו,
ומהיותו חשמלי יש צפי למחיר אחזקה נמוך - כך שהתמורה מצוינת, אך יש להתחשב במגבלות הטווח והמהירות.
-
גרסאות ורמות גימור
סנטרו לוגיקאר 100 משווק בגרסה אחת וברמת גימור אחת.
באבזור נעילה מרכזית, תאורת לד יום, מסילות הטענה על הגג, מצלמת נסיעה וחיישני חנייה לאחור, מסך מגע מרכזי ושיקוף סלולרי.
-
בטיחות
סנטרו לוגיקאר 100 לא נבחן במבחן הריסוק של E-NCAP. מפרט הבטיחות המתקדמת חסר לחלוטין, לרכב אין ולו מערכת סיוע מקורית אחת ומותקן בו מערך התרעה של 'מובאון'.
-
טווח נסיעה
עם סיום המבחן – ללא מטען, בתוואי מישורי בלבד, כל הזמן עם מיזוג; בעיקר ברחובות העיר אך גם קצת בכביש בינעירוני – עלה כי טווח הנסיעה בפועל הוא 70 ק"מ.
-
מה חדש בסנטרו לוגיסטאר 100 2024
תחילת שיווק בישראל במאי 2023.
-
סיכום
סנטרו לוגיסטאר 100 הוא רכב הנועד לפעול בטווח לא גדול – גם באזורים תפעוליים אבל גם ברחובות העיר - ומיועד לנותני שירותים המגיעים לבתי לקוחות לפי קריאה וצריכים גם כלי עבודה וחלקים, או לכאלה המפיצים הזמנות בנפח גדול לבתים ו/או בסבב אחד באזור נתון בעיר.
אם אלו הצרכים שלכם, ואתם מודעים למגבלות הטווח והמהירות, תקבלו רכב יעיל מאוד במחיר אטרקטיבי מאוד.