פרארי 458 Italia 2015 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פרארי שוב עשתה זאת. ה-458 "איטליה", מחליפת ה-F430 שנחשפה ב-2010, הגביהה את הרף מכל הבחינות: עיצוב, תפוקת מנוע, טכנולוגיה – וגם, אם יורשה לנו להביע דעה אישית, את מפלס החשק.
אפילו תא הנוסעים מציג ממשק מהפכני, כאשר כל הפקדים ואמצעי השליטה ממוקמים על גבי ההגה או סביבו.
מנוע ה-V8 המרכזי המסורתי גדל בנפחו מ-4.3 ל' ל-4.5 ל', קיבל הזרקה ישירה, והספקו זינק מ-480 כ"ס ב-F430 הרגילה (510 כ"ס בגרסת הסקודריה הקרבית) ל-570 כ"ס.
מדובר על תפוקה יוצאת דופן של127 כ"ס לליטר וכדי להגיע להספק פנומנלי זה מטפס המנוע ל-9000 סל"ד.
המשקל הוא רק 1380 ק"ג, והשילוב מפיק ביצועים יוצאי דופן: 0 ל-100 בפחות מ-3.4 שניות, בין היתר בזכות תיבה רובוטית כפולת-מצמדים ו"בקרת זינוק".
יחד עם המנוע החדש מגיעים כמובן גם חידושים בתחום השלדה ומערכות העזר.
שינוי בולט חל בדיפרנציאל האלקטרוני מוגבל-ההחלקה ובמערכת בקרת המשיכה המתקדמת, שעכשיו נשלטים על-ידי יחידת בקרה משותפת – ומאפשרים תאוצה חזקה ב-32% מבעבר ביציאה מפניות.
אותה יחידת בקרה שולטת גם על מערכת ABS חדשה ופרארי טוענת למרחק בלימה יוצא דופן של 32.5 מ' מ-100 קמ"ש.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום