מקסוס EUNIQ 6 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מקסוס EUNIQ 6 החל את דרכו בתור מקסוס D60, רכב פנאי בינוני (D-SUV) שהוצג בשנת 2019. D60 מוצע עד היום בחו"ל עם מנועי טורבו-בנזין ובגרסה היברידית-נטענת, בעוד EUNIQ 6 המיובא לארץ הוא למעשה גרסה חשמלית של דגם זה.
בסיס הגלגלים של הרכב הוא 276 ס"מ, אורכו 473.5 ס"מ, רוחבו 186 ס"מ, וגובהו 174 ס"מ. לתא המטען נפח מרשים של 754 ליטר. המנוע החשמלי מייצר 175 כ"ס ו-31.6 קג"מ, לתיבה הילוך אחד וההנעה קדמית. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 9.7 שניות, והמהירות המרבית היא 160 קמ"ש. לרכב סוללת 70 קוט"ש והטווח החשמלי המוצהר הוא 354 ק"מ.
האבזור עשיר, ובמפרט מולטימדיה עם צג "12.3, מחוונים מוקרנים, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, ריפוד עור ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים.
מקסוס EUNIQ 6 מוצע בישראל עם מערך בטיחותי כמקובל כיום הכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב (לא היה זמין ברכב המבחן), התרעה על רכב בשטח מת ומערך מצלמות היקפי. עם זאת, EUNIQ 6 אינו משווק באירופה באופן סדור, לכן לא נבחן על-ידי יורו NCAP. הדגם כן נבדק על-ידי C-NCAP הסיני וקיבל ציון של 5 כוכבים - אך מדובר בתקן בטיחות פחות מחמיר מזה האירופאי.
עם הגעתו לארץ, מחיר EUNIQ 6 החל ב-171,000 שקלים. מאז עלה המחיר בכ-17%, וכיום הוא מקביל למה שמוצע על-ידי המתחרים.
-
עיצוב ונוכחות
המקסוס הזה נראה גדול, בעיקר בגלל אותו ממד גובה חריג המועצם על-ידי מרווח גחון צנוע (16 ס"מ), וכל אלה יוצרים "המון אוטו". המופע הכללי מודרני למדי, נקי במידה ולרוב נאה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת נהג נאה למדי, אך פחות עדכנית מחלק מהמתחרים. לוח המחוונים המוקרן ("10.4) נאה והמידע בו מוצג בעברית. במרכז מסך מולטימדיה אנכי גדול מאוד, אך הוא ממוקם נמוך ואינו פונה לנהג, ודורש לא פעם לחיצה נחושה כדי לקבל תגובה. השמש השתקפה בשני המסכים.
החומרים טובים ואיכות ההרכבה מרשימה. מערכת המיזוג של המקסוס הזה ממש מעולה. חשוב לציין כי מיקום כפתור "החלף מקור שמע" (SRC) על בורר הווליום הביא ללחיצות שווא מעצבנות.
הכניסה פנימה נוחה מאוד בזכות מפתח דלת ענק, ולמרות שההגה נע רק מעלה-מטה, תנוחת הנהיגה טובה. המושב עצמו מעט רך, אך רחב. מרווח הראש גדול מאוד ושדה הראייה מצוין - וכאשר צריך ישנו מערך מצלמות היקפי שפועל היטב.
לדלת האחורית מפתח עצום – הכניסה קלה ונוחה במיוחד, והמרחב עצמו נרחב מאוד. הנוסעים בשורה השנייה ייהנו גם מפתח מיזוג, גג שמש פנורמי ושטח חלונות גדול.
תא המטען ענק גם הוא (754 ליטר).
 
-
מנוע וביצועים
המנוע מספק בשימוש יום-יומי סביר, אך חסר את המחץ שיש לחלק מהמתחרים. דבר זה בולט במיוחד בעקיפות, אותן הוא מתחיל טוב, אך מעבר ל-100 קמ"ש הדחף מתחיל לדעוך בקצב מהיר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה אחידה. לרוב הרכב מתמודד טוב עם טלאים וסדקים, אך לעיתים ממש לא. בורות, בליטות, במיוחד רוחביים, יורגשו מדי בתא הנוסעים עד כדי חבטה במקרים קשים.
בנוסף, הרכב מתקשה לרסן את התנודות שלו, והדבר מפריע במיוחד במעבר על פסי האטה.
גם היכולת הדינמית של EUNIQ 6 אינה הצד החזק שלו. בפניות, לרכב נטייה ברורה לתת-היגוי, זוויות הגלגול מורגשות והמרכב אינו מרוסן דיו. ההגה קל מדי, לא מדויק והשטח המת במרכזו מוחשי.
הבלמים בלי עוצמה טובה אך לדוושה פעולה לא נעימה ותחושה ספוגית.
 
-
תמורה למחיר
אם מחירו היה נמוך במעט והיו לו הקבלות הנדרשות בתחום הבטיחות, היה ניתן בקלות להמליץ עליו כרכב משפחתי סופר-יעיל. אבל במחירו, התחרות שניצבת מולו פשוט טובה יותר.
-
טווח נסיעה
נתון הטווח הרשמי של יוניק 6 הוא עד 354 ק"מ – נמוך מזה של המתחרים עם סוללה דומה בכ-50-100 ק"מ. מנגד, לזכותו יאמר כי את המבחן המאומץ הוא סיים עם נתון ממוצע של 4.8 ק"מ לקוט"ש – כלומר טווח של כ-335 ק"מ בפועל.
-
מה חדש במקסוס EUNIQ 6 2022
תחילת שיווק בישראל לקראת 2022.
-
סיכום
לא מספיק.