סמארט פורטו 2003-2005 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סמארט, חטיבת המכוניות העירוניות של דיימלר חזרה לישראל בתחילת 2011 עם הדור השני של הפור-טו (Fortwo, "לשניים"), שעבר ב-2010 מתיחת פנים.
החידוש העיקרי היה שיפור בתצרוכת הדלק, שבפועל לא הייתה מרשימה.
פרט לנושא החיסכון, לא בוצעו שינויים גדולים: מכסה הדלק יוצע מעתה בצבע המרכב, יש גוונים חיצוניים חדשים, חישוקי "15 במראה שונה ועיצוב מעודכן ללוח המחוונים.
דגם הביצועים, מבית סדנת השיפורים 'בראבוס', זכה לתוספת של ארבעה כ"ס ומציע כעת 102 כ"ס ממנוע 1.0 ל' טורבו.
בסוף שנת 2013 הופסק (שוב) שיווק הדגם בישראל - וביולי 2015 הושק (שוב), הפעם בדגם חדש לחלוטין.
-
עיצוב ונוכחות
בזכות המימדים והעיצוב החיצוני אי אפשר להתבלבל בין הסמארט לאף רכב אחר בארץ.
 
עיצובה נאה וחמוד, והאפשרות לבחור ממגוון צבעים מיוחדים רק גורם לה לבלוט עוד יותר בשטח.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח מאוד לזוג ושטח החלונות הגדול רק מעצים את התחושה.
 
רמת האבזור טובה ורק איכות ההרכבה לא מספיק מוקפדת.
 
תא המטען סביר ודומה בגודלו למכונית מיני סטנדרטית.
 
 
-
מנוע וביצועים
הסמארט לא מתקשה לעמוד בקצב התנועה העירונית עם הילוכים ראשונים קצרים ומנוע נמרץ.
 
עיקר התלונות הן כלפי התיבה הרובוטית, שכן העברת ההילוכים איטית וחובטת וקשה לבצע איתה תמרוני נסיעה איטיים כמו חניות.
 
צריכת הדלק מצוינת בעיקר כאשר נוהגים רגוע.
 
 
-
נוחות והתנהגות
מתלי הסמארט נוקשים בצורה מורגשת והיא לא נוחה בעיר כאשר גם מחוץ לעיר המצב לא משתפר משמעותית, שם גם מתווספים רעשי דרך החודרים פנימה.
 
לזכותה, הממדים הקטנים מקלים על התמרון בעיר כמצופה מרכב עירוני ותוכלו להשתחל כמעט לכל חניה אפשרית.
 
 
-
תמורה למחיר
הסמארט בהחלט מהווה פתרון תחבורה עירוני אפקטיבי - במיוחד בזכות היכולת לחנות בניצב למדרכה.
 
מבחינת איכויות, הסמארט היא לא ממש מרצדס - אבל במוסך דווקא כן.
 
 
-
סיכום
מכונית מיני ייחודית לעירוניים.