פולקסווגן אטלס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פולקסווגן אטלס הוא רכב פנאי גדול שמיועד לשוק הצפון אמריקאי ומציע 7 מושבים. הדור הראשון נחשף בשנת 2016 ובשנת 2020 עבר מתיחת פנים.
כמי כן, מוצעת גרסת פנאי-קופה בשם 'אטלס קרוס' בעלת 5 מקומות ישיבה, ועיצוב בעל סגנון ספורטיבי יותר לחלק האחורי.
פולקסווגן אטלס מגיע לישראל ביבוא מקביל ע"י חברת 'אלבר', ומוצע עם שני מנועים: טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 235 כ"ס ו-35.7 קג"מ, או מנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.6 ל' המפיק 275 כ"ס ו-36.8 קג"מ. בשני המקרים התיבה אוטומטית עם 8 היל' וההנעה כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של פולקסווגן אטלס אינו מתוחכם במיוחד, אבל המימדים הגדולים, מכסה המנוע הרבוע ותוספות הכרום מעניקות לו מקדם רושם נאה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של האטלס מציגה עיצוב פשוט ופחות מרשים מדגמי פולקסווגן העכשוויים. איכות החומרים וההרכבה נאותה, הנדסת האנוש טובה והתפעול פשוט יחסית.
 
המרחב מלפנים נדיב מאוד, תנוחת הנהיגה גבוהה, אך מושב הנהג טעון שיפור.
המרחב בשורה השניה נדיב מאוד אף נוא. כניסה לשורה השלישית נעשית בצורה נוחה יחסית והמרחב שם טוב, אפילו עבור מבוגרים.
תא המטען ענק (כמעט 600 ל' כשכל המושבים בשימוש) ושימושי מאוד.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-3.6 ל' שבחנו היא בטעם אמריקאי לגמרי. הפעולה חלקה מאוד וביצועים יום-יומיים מושגים ללא מאמץ. תיבת ההילוכים פועלת באופן חלק אך מעט איטית בתגובתה.
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים רך מוביל לנוחות נסיעה טובה, אך בעומס או על פני כביש גלי יורגש נדנוד מוגזם.
איכות נסיעה טובה למדי אף היא, בזכות בידוד מרשים של רעשי דרך - מנוע, כביש ורוח.
לאטלס יכולת גבוהה מספיק בכבישים מתפתלים, והתנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח.
 
-
תמורה למחיר
פולקסווגן אטלס הוא רכב פנאי גדול המקביל לדגמים אמריקאים כמו פורד אקספלורר ושברולט טראוורס, ומחירו גבוה ביחס אליהם.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן מאומץ עמדה על 7.2 ק"מ לליטר, ועד 10 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.
-
מה חדש בפולקסווגן אטלס 2022
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב פנאי אירופאי במוצא, אך אמריקאי באופי.