WEY קופי 02 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מותג היוקרה של גרייטוול הסינית, WEY, יצא לדרך מקומית בתחילת 2023 עם הקופי 01, רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) של היצרנית, ובחודש יולי הצטרף אליו האח הקטן, קופי 02.
WEY קופי 02 הוא רכב פנאי קטן יותר (C-SUV) אשר הוצג לראשונה ב-2021 ומבוסס על אותה פלטפורמה של אחיו הגדול.
יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת של קופי 02 דומה לזו של 01, אך ההספקים שונים; לקופי 02 שילוב בין מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין ומנוע חשמלי, והתפוקה המשולבת עומדת על 362 כ"ס, ו-51 קג"מ. ההנעה כאן קדמית (באירופה קיימת גם גרסת הנעה כפולה) והתיבה דו-מצמדית עם תשעה הילוכים.
הסוללה קטנה יותר מזו של קופי 01 אך עדיין גדולה ביחס למקובל בכלים היברידיים נטענים (34 קוט"ש), והטווח חשמלי הוא 126 ק"מ מרשימים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב בבסיסו דומה לזה של קופי 01, לא מעט בזכות הסבכה הדומה, אבל התוצאה טובה פחות בגלל ממדים קצרים וגבוהים יותר. אלה יוצרים רכב הנראה מגושם, אך בעל נוכחות רבה בזכות ממדיו.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג דומה אף הוא לזה שב-01, והקווים קלאסיים ולא חדשניים. התוצאה הכוללת נעימה לעין, לא מעט הודות לאיכות החומרים הטובה ולגוונים הנאים לעין, ואלה מועצמים בזכות גג הזכוכית הגדול.
כמקובל בעדת יוצאי סין, עיקר סביבת הנהג נשלט על-ידי הצג המרכזי הגדול ("14.6), וזה מקבל סיוע ויזואלי בדמות צג תחתון הגדול אף הוא ביחס ("9.2).
אולם (גם) כרגיל בתוצרת סין, התפעול מסורבל, יש שפע מוגזם של תפריטים והמחוונים מבולגנים וקטנים מדי.
מערך האיתות סובל מפעולה וצליל מעצבנים וגם צליל ההתרעה להולכי רגל בנסיעה חשמלית איטית נשמע מדי בתא הנוסעים.
תנוחת הנהיגה גבוהה וזה טוב, אך אינה מושלמת ממש כמו שדה הראייה שהיא מעניקה. מושב הנהג רך מדי וחסר כוונון לתמיכת הגב.
המרחב מאחור מצוין והחומרים נעימים מאוד. פתחי המיזוג מוסיפים, אך אלה חסרים בקרת אקלים משלהם.
תא המטען קטן והוא חסר צמיג חלופי.
-
מנוע וביצועים
לקופי 02 הנעה היברידית-נטענת עם נתונים מרשימים: 362 כ"ס ו-51 קג"מ.
הביצועים טובים מאוד ובכל מצב, כך שהרכב יכול לשמר קצב גבוה גם תחת עומס ולסגור עקיפות יעילות גם בתנאים מכבידים. עם זאת, היציאה הראשונית מהמקום אינה חדה, וגם בהאצות ביניים, כאשר נדרשת הורדת הילוך, התגובה מעט מושהית. לבקרת היציבות חלק במשחק, מכיוון שהיא נכנסת לא מעט לפעולה בגלל הקושי של הצמיגים הקדמיים להתמודד עם שפע המומנט. בנסיעה בהנעה חשמלית בלבד, הרכב יכול להגיע למהירויות כביש 6 וגם יותר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה לרוב בזכות כיול רך של המתלים. בעיר, אלה סופגים היטב שיבושים קטנים וגם בינוניים, אם-כי הגדולים שביניהם מורגשים מדי. מחוצה לה נוחות הנסיעה טובה יותר, אך ריסון חסר מוצא ביטוי בכביש גלי.
בנסיעת שבילים, הרכב נעים יחסית כל עוד אלה ידידותיים, אך מעבר לכך – עם שינויי גובה, אבנים לרוב – הרכב אינו מפגין חוסר מבני.
פעולת מנוע הבנזין נעימה ומוחרשת היטב, רעשי הכביש בולטים מדי ובשבילים נשמעת מדי פעולת המתלים.
המעבר מהנעה כפולה ב-01 לקדמית ב-02 משמעותי בכל הקשור להתנהלות הרכב. אותו מומנט רב מאוד מאתגר את אחיזת הצמיגים הקדמיים וגורר התערבות תכופה של בקרת היציבות הפוגעת בהתקדמות רציפה. בנוסף, אותו כיול רך יחסית יחד עם ריסון שאינו מצטיין מביאים לכך שרכינת המרכב והתנודות בשינויי כיוון מורגשים מדי ומדגישים גם את משקל הרכב הגבוה (2.1 טון). ובקיצור: למרות הביצועים, צריך לשמור על קצב מתון בפיתולים.
ההגה קל מדי, אך מדויק. הבלמים, החסרים בדיוק ובעוצמה נדרשת, גם הם אינם מוסיפים לביטחון בנהיגה נמרצת.
במפרט הבטיחות תיקון הסטייה אגרסיבי מדי, בקרת השיוט האדפטיבית חסרה דיוק ועקביות, ונטיית המערכות להפריז בהתרעות קוליות (ביחוד בעיר) מעייפת.
-
תמורה למחיר
מחירו של WEY קופי 02 קרוב לדגמים קטנים ממנו בתחום העממי (פיג'ו 3008 למשל), וגם היוקרתי (וולוו XC40 לדוגמא). הם מלוטשים ומגובשים ממנו, אך הוא חזק יותר, מאובזר לעייפה ומעניק טווח נסיעה חשמלי חסר תחרות.
עם זאת, בעיית התמורה מגיעה דווקא מהבית - קופי 01, הגדול בהרבה, ושיכולותיו טובות יותר (לא מעט בזכות ההנעה הכפולה) עולה רק 30,000 שקלים יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
WEY קופי 02 מוצע בישראל בגרסה אחת – היברידי-נטען, 362 כ"ס, 126 ק"מ טווח – ובשתי רמות גימור.
האבזור עשיר ביותר כבר ברמת הכניסה המכונה 'פרימיום', והיא כוללת צג מולטימדיה בגודל 14.6 אינץ' וצג תחתי נוסף בגודל 9 אינץ' (לכיוון המושבים ובקרת האקלים), מחוונים מוקרנים בגודל 9.2 אינץ', חישוקי 19 אינץ', דלת אחורית עם פתיחה חשמלית, מפתח חכם, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מצלמות היקפיות ועוד.
רמת 'לקשרי' מוסיפה תצוגה עילית, ריפוד זמש, מושבים קדמיים עם עיסוי ואוורור (חימום גם לאחוריים), חישוקי 20 אינץ', סינון רעשים אקטיבי, מערכת שמע מבית 'אינפיניטי' ועוד.
-
בטיחות
ה-WEY קופי 02 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים גבוהים למדי בכל הסעיפים: 94% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל ו-93% בסעיף מערכות הבטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
צריכת דלק
מדובר ברכב כבד וחזק וצריכת הדלק בהתאם - בעיקר בנסיעות ארוכות או כאלה המבוצעות עם רמת טעינה נמוכה. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 10.1 ק"מ לליטר ו-7.1 ק"מ לליטר ללא החלק החשמלי. בנסיעה רגועה קיבלנו 11.6 ק"מ לליטר.
-
טווח נסיעה
בזכות סוללה גדולה – 34 קוט"ש – WEY קופי 02 מבטיח טווח נסיעה של 126 ק"מ וגם מקיים – במבחן הדרכים שלנו קיבלנו 120 ק"מ שהושגו למרות העומס והחום.
-
מה חדש בWEY קופי 02 2023
ביולי 2023 החל שיווק WEY קופי 02 בישראל.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח בהרבה מהמקובל בתוצרת סין, שבהחלט יכול להוות אלטרנטיבה למתחרים מיפן, קוריאה ואירופה.