יצרנית מכוניות הספורט פורשה הציגה מתיחת פנים למכונית הספורט האייקונית שלה, ה-911. פורשה 911 המעודכנת, שתוצג בפרנקפורט 2015, תסמן אבן דרך בתולדות הדגם, ופורשה בכלל – נטישה של המנועים האטמוספריים, והתבססות על מנועים מוגדשים בלבד. משאר הבחינות, מדובר בעדכונים קלים יחסית ל-911 שהוצגה ב-2011, במיטב מסורת האבולוציה ההדרגתית והזהירה בה דוגלת פורשה לגבי המכונית האייקונית שלה.
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל דגמי פורשה חייג ל-3262* או לחץ כאן
מבחינה חיצונית, אפשר לטעות במבט ראשון ולחשוב שמדובר בגרסה שלפני מתיחת הפנים. מבט שני יגלה יחידות תאורה חדשות בחזית, המשלבות תאורת לד-יום; מאחור יש מכסה מנוע חדש, שכולל שבכה עם פסים אורכיים, פגוש מעודכן ופנסים עם שינויים קלים. כמו כן, זוכה ה-911 המחודשת לחישוקים בעיצוב חדש, וידיות דלתות שונות. פורשה מגדירה את השינויים בעיצוב כ"ליטוש" של העיצוב הקיים – לא נתווכח איתם.
פורשה 911 החדשה
צילום: מנהל
כן, גם הקבריו התעדכנה - אבל פורשה לא שחררה את נתוני הביצועים שלה

טורבו-טורבו
אם השינויים בעיצוב החיצוני הם מינוריים, אלה שמתחת למכסה המנוע תהומיים. את מנועי הבוקסר האטמוספריים של גרסאות הקררה והקררה S (בנפח 3.4 ל' ו-3.8 ל' בהתאמה) החליף מנוע אחד בנפח 3.0 ליטר. גם כאן מדובר במנוע בוקסר בעל 6 ציל', אך בשידוך לשני מגדשי טורבו. לא נמסרו פרטים לגבי המגדשים הנבחרים, אך נראה שבניגוד למגדשי הגאומטריה המשתנה של ה-911 טורבו, כאן מדובר במגדשים פשוטים יותר.
למרות המעבר לשימוש במגדשי טורבו, פורשה מבטיחה כי האופי ה"שמח" של המנועים הקודמים נשמר, כולל צליל הבוקסר האופייני, ולראייה מציינת כי הקו האדום ממוקם ב-7500 סל"ד – נתון גבוה למדי במונחי מנועים מוגדשים.
פורשה 911 החדשה
צילום: מנהל

יתכן כי חלק מהסיבה לכך היא בחירה של פורשה בגדישה לא אגרסיבית. ההספק צנוע יחסית לנפח במונחי מכוניות ספורט – 370 כ"ס בקררה, 420 כ"ס בקררה S (בהשוואה ל-350 ו-400 כ"ס, בהתאמה, לפני העדכון). השיפור במומנט, ובעיקר בזמינותו, משמעותיים יותר – 45.9 קג"מ בקררה ו-51 קג"מ ב-S, בכל התחום שבין 1700 סל"ד ל-5000, לעומת 39.7 ו-44.8 קג"מ, בהתאמה, במנועים האטמוספריים הנוכחיים. ב-5600 סל"ד...

תוספת הכח והגמישות המשופרת מתבטאים, כמובן, גם בביצועים. את התאוצה ל-100 קמ"ש תסיים הקררה, כשהיא מצוידת בחבילת ה'ספורט כרונו' ובתיבת ה-PDK המוכרת, ב-4.2 שניות (שיפור של 0.2 שניות) והמהירות המרבית תעמוד על 295 קמ"ש (287 קמ"ש בעבר). גרסת ה-S, עם תיבת ה-PDK וחבילת הספורט תאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות (4.1 שניות בעבר) ומסוגלת להעפיל ל-307 קמ"ש מרביים (301 קמ"ש בעבר).
פורשה 911 עוברת לטורבו
צילום: מנהל
פורשה מציינת כי במקביל לתוספת הכח, זוכה ה-911 למערכת ה-PASM המוכרת של פורשה כסטנדרט. מערכת זו כוללת בולמים אקטיביים המאפשרים התאמה לאופי הנהיגה. תכנון מחדש של הבולמים אפשר להנמיך את ה-911 המעודכנת ב-10 מ"מ לעומת המצב כיום. ואל תדאגו, לטובת כניסה לחניונים ומעבר על פסי האטה, אפשר להתקין ברכב מערכת בוכנות שבמקרה הצורך מגביהה את החרטום ב-40 מ"מ.

אופציה נוספת, שתוצע רק בקררה S, היא מערכת היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים, המוכרת מה-911 טורבו. לטענת פורשה, מערכת זו סייעה למכונית לקצץ את זמן ההקפה בנורבורגרינג ב-10 שניות, לזמן של 7 דקות ו-30 שניות – והיא גם מקטינה את קוטר הסיבוב בחצי מטר.
מלבד שינויים אלה פורשה מספרת על מערכת מולטימדיה חדשה בתא הנוסעים שיכולה לעבוד עם מערכת ההפעלה של אפל (CarPlay). בנוסף, בפורשה מדווחים כי נוספו כמה מערכות בטיחות מתקדמות להיצע הקיים כמו מערכת לזיהוי רכב בשטחים מתים.
ממ.ס.י, יבואנית פורשה לישראל, נמסר כי הקאררה המחודשת תגיע לישראל בתחילת 2016. מפרט סופי טרם נסגר, אולם בפורשה מעריכים כי המחיר יעלה במעט.
פורשה 911 החדשה
צילום: מנהל