מאזדה CX-5 עם מנוע 2.5 ליטר והנעה כפולה
בשקט-בשקט, ה-CX-5, רכב הפנאי של מאזדה, עבר עדכון קל ביחידות ההנעה. גרסת ההנעה הקדמית קיבלה את יחידת ההנעה של מאזדה 6 – כמעט זהה לקודמת, אבל השינויים הקלים יוצרים עבודה שוטפת וזריזה יותר. גרסת ההנעה הכפולה קיבלה את מנוע ה-2.5 ליטר, שגם אותו כבר פגשנו ב-6, ושתיהן קיבלו מערכות עצור-סע.
מאזדה CX-5 הגיע למבחן ברמת האבזור הגבוהה (Premium) עם ריפודי עור בהירים שתורמים לאווירה בתא, אבל הדשבורד עדיין שחור מדי לטעמנו. ה-CX-5 הוא כבר דגם מוכר, כך שנדלג על שלב ההיכרות ונעבור ישר לעיקר.
מאזדה CX-5: גרסת 2.5 ליטר במבחן
צילום: אורי שר
מנוע ה-2.5 ליטר מספק 33 כ"ס ו-5.3 קג"מ יותר ממנוע ה-2.0 ליטר, והבדל הכוח מורגש בהחלט. המכונית מאיצה יפה ובקלות (שיפור של 1.3 שניות ל-100 קמ"ש) והמנוע מראה חיבה לסל"ד גבוה. התיבה המוכרת מעט ישנונית ומעודדת נהיגה רגועה, אבל אם תבקשו ותלחצו יפה על הדוושה, היא תענה לבקשה והתוצאה זריזה בהחלט. צריכת הדלק בשיוט עומדת על כ-14 ק"מ לליטר, ובסה"כ בימי המבחן הזריזים נרשמו 10.3 ק"מ לליטר – נתון נאה למדי בהתחשב בתנאי הנהיגה. בעיר מערכת העצור-סע עוזרת לחסוך דלק, אבל גם מנתקת את המזגן. מזל שהיא ניתנת לביטול.
הנהג נהנה מתוספת הסוסים גם בכביש המפותל, שם היא עוזרת לו ליהנות מההתנהגות הטובה של ה-CX-5, בין היתר הודות להגה עם משקל נכון. הבלמים, לעומת זאת, הרשימו פחות עם התעייפות מורגשת בירידה בכביש הררי ודעיכה ביכולת הבלימה. נוחות הנסיעה סבירה בהתחשב במידת הצמיגים (225/55R19), כאשר מחוץ לעיר מרגישים את השיבושים הקטנים (ומעט רעשי כביש) אך הנסיעה עדיין נעימה. בעיר היא מעט נוקשה, ומתקשה על שיבושים גדולים, אבל עדיין טובה בסך הכול.
מאזדה CX-5: גרסת 2.5 ליטר במבחן
צילום: אורי שר
חשוב להבהיר שלמרות ההנעה הכפולה, ה-CX-5 לא באמת מכוון לשטח. נכון, יש להנעה הכפולה יתרון במשטחים דלי אחיזה, אבל זוויות המרכב מגבילות כל יומרה מעבר לכך. אפשר לעשות טיול שבילים רגוע, אבל שביל משובש באמת ינער את הנוסעים ועל שטח טכני יותר אין מה לדבר.
אפשרית
גרסת ההנעה הכפולה עם מנוע ה-2.0 ליטר הייתה מיותרת למדי – יותר מדי תוספת שקלים למעט מדי תוספת יכולת. גרסת ה-2.5 ליטר כבר מציעה תוספת יכולת משמעותית יותר – אך פער המחיר (23,500 ש"ח, לגרסאות אבזור מקבילות) עדיין משמעותי מאוד. אם אתם חובבי סוסים – למרות שגם גרסת ה-2.0 ליטר בעלת ביצועים מספקים – יש בה הגיון. כך או כך, אין ספק שגרסת ה-2.5 ליטר הופכת את גרסת ההנעה הכפולה של ה-CX-5 למעניינת יותר מבעבר.