מאזדה הייתה ליצרן היפני הראשון שהציע דגמים בעיצוב מתקדם ומושך – מאזדה 6 (2002) ומאזדה 3 (2003) – והצמידה להם, בנוסף, מחויבות ליכולת דינמית והנאה מנהיגה (זום-זום). בעשור הנוכחי יצאה מאזדה עם דגמים חדשים בעיצוב חדש (הנקרא כיום "קודו") ומערך טכנולוגי שלם אותו היא מכנה SkyActive המתייחס לרצפה, למרכב וליחידות ההנעה עם משקל מופחת והמיועד לחיסכון בדלק ויכולת דינמית עדיפה.
החל מ-1996, ובמשך עשור וחצי, הייתה מאזדה, דרך הדגמים המשפחתיים שלה, המותג הנמכר בישראל – ובהפרש; גם, אך לא רק, בגלל שוק הליסינג. בנוסף, הוזלה משמעותית בתמחור המשפחתית הגדולה שלה, 626, שינתה את היקף המכירות והמיצוב של מכוניות אלה בישראל.
.