במאזדה ישראל בונים רבות על ה-3 ויש להם מספר קלפים חזקים, המידות הגדולות עם בסיס גלגלים באורך 270 ס"מ, צריכת הדלק של מערך הסקיי-אקטיב (דירוג בקבוצה 3 במיסוי הירוק למנוע ה-1.5 ליטר, ודירוג בקבוצה 4 ל-2.0 ליטר), וכמובן האבזור השופע. כבר בדגם הבסיסי תוצע המכונית עם מערכת מניעת תאונות שיודעת לבלום עצמאית מ-30 קמ"ש, התנעה באמצעות לחצן, מערך עצור-והתנע, אפשרות להחלפת הילוכים מההגה, בקרת אקלים מפוצלת, מראה מתכהה אלקטרונית ובקרת שיוט.
את עיקר תשומת הלב יתפוס צג מידע גדול (7 אינץ') ובולט בסגנון ב.מ.וו, שישרת את מערך ה-MZD קונקט. מערך זה מזכיר אף הוא את ה-I-דרייב של ב.מ.וו, עם שליטה באמצעות מתג סיבובי ולחצנים. הוא משרת את מערך השמע (כולל שליטה מההגה), המצלמה האחורית והבלוטות', שידע בקרוב לקרוא הודעות טקסט, דואר אלקטרוני ועוד. גולת הכותרת היא השפה העברית בה הוא מתקשר. יש גם שליטה קולית אבל היא באנגלית.
גרסת ה'קומפורט' המאובזרת יותר תוסיף על אלו, מערך ניווט של אייגו (iGO), חישוקי 18 אינץ' קלים, ותצוגה עילית של המהירות (והפניה הקרובה בניווט).
גרסת ה-2.0 ליטר תוצע הן ברמת גימור 'אקטיב' הבסיסית והן ברמת 'ספיריט', שתכלול בנוסף גג נפתח, קסנון עוקב פניות, תאורת לד חיצונית, מפתח חכם ומערכת התראה על סטייה מנתיב.
סימן השאלה הגדול סביב המכונית הוא כמובן מנוע ה-1.5 ליטר הקטן מהמקובל בקבוצה וקבלתו על ידי הקהל הישראלי. עם 120 כ"ס הוא בבירור לא מהחזקים בקבוצה, אבל בשידוך לתיבת ששת ההילוכים האוטומטית, לפחות על הנייר יש ל-3 ביצועים נאותים – מהירות מרבית של 185 קמ"ש וזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-11.6 שניות (181 ו-11.7 שניות ב-5 דלתות). גרסת ה-2.0 ליטר 165 כ"ס, מהירה בהרבה עם האצה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות ו-208 קמ"ש מרביים (9 שניות ו-202 קמ"ש ב-5 דלתות).
התמחור מצביע באופן ברור על הרצון של מאזדה ישראל להחזיר עטרה ליושנה. מחירי גרסאות הארבע והחמש דלתות (שכעת תוצע גם היא בגרסת "ציי הרכב") יעמדו על 128,000 שקלים לאקטיב ו-132,000 שקלים לקומפורט. גרסת ה-2.0 ליטר תעלה 133,000 שקלים ברמת אקטיב ו-142,000 שקלים לספיריט.