לפני מספר ימים סיפרנו לכם על תעשיית המכוניות הסינית ועל החיקויים הרבים שלה לדגמים מוכרים. בחלק השני של סקירת החיקויים הסיניים ניגע בקומפקטיות ובמשפחתיות – הסגמנטים הגדולים ביותר והכי מועתקים בקרב יצרניות הרכב בסין. יש הכל ובזול!

עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
ליפאן 320
למרות ארבע הדלתות המיני קופר מציצה מכל פינה
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
מיני קופר (כאן גרסת ה-S)
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
אמגראד EC6-RV
ד"ש מהמיני קאנטרימן
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
מיני קאנטרימן
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
BAIC BC301Z
למרות היותו קטן קצת יותר והמנועים מגיעים ממיצובישי – מקור ההשראה די ברור, לא?
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
מרצדס B-קלאס
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
BYD F0
מכירים טויוטה אייגו? גם ב-BYD מכירים...
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
טויוטה אייגו
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
זוטייה מוטיפלאן
מה אתם רוצים? קוראים לזה 'מוטיפלאן', וזה בכלל לא פיאט... מה לא ברור?
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
פיאט מולטיפלה

עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
בריליאנס EV
בבריליאנס אהבו יותר את הקונספט של הפולקסוגן Up! מאשר את הגרסה הסדרתית. או שמא – פספסו שם את העובדה שהמכונית הקטנה של פולקסווגן עברה שלב נוסף באבולוציה שלה?
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
פולקסווגן E-Up! קונספט
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
שאנג-הואן נובל
לעיתים גם בחירת השם בסין מעניינת; נראה כי מישהו פספס שם את ההתאמה בין השם לבין הקטגוריה בה הסמארט – סליחה, הנובל – אמורה לככב

עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
סמארט פור-טו
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
גרייט וול פלוריד
תודו שפנסי החזית השונים מקשים מאוד על זהות ההשראה היפנית, לא?
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
טויוטה יאריס
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
גרייט וול פרי
פיאט אפילו תבעו ומנעו את כניסת הפנדה הסינית הזו לאירופה

עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
פיאט פנדה
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
גרייט וול קולבר
ל'דוב הקריר' (או "הגזעי"?) אין קשר לסייון xB וגם לא לדייהטסו מאטרייה. אז למה הוא ממש דומה להן?
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
סיון xB
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
צ'רי QQ 3
השברולט מאטיז לא מתה; עובדה – היא חיה ומלבלבת בסין. למען הסר ספק – אין קשר בין הצ'רי הזו לבין משהו שקשור לדייהו/שברולט, חוץ מהעיצוב כמובן...
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
שברולט מאטיז
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
צ'רי A3
מאחור רנו מגאן דור קודם, מלפנים פוקוס. שעטנז שלא האנגלים ולא הצרפתים היו מצליחים לרקוח
עיצוב (לא) מקורי: קטנות וקומפקטיות
צילום: מנהל
פורד פוקוס