למעשה, למעט אי-אלו מפעלים זעירים או סדנאות ייעודיות לאזורים גיאוגרפיים ספציפיים, נותרו מעט מאוד יצרניות המציעות רכבי שטח קשוחים באמת, המיועדים גם לעבודה – או שיש בהיצע שלהם גרסאות ספרטניות שלא נועדו ליצור את הפוזה הנכונה ליד בית הקפה.
לאחר שחובבי השטח האמיתיים התבשרו לא מזמן על המשך ייצור המרצדס G-קלאס לפחות עד לשנת 2015, משמיעים בטאטא – הבעלים החדשים של לנד-רובר – צפירת הרגעה ומדליפים מגמות וכיוונים ראשוניים לגבי הלנד רובר דיפנדר, מאחרוני המוהיקנים בשטח. הדיפנדר ייוצר ללא שינויים משמעותיים עד 2013, עד אז הוטל על מהנדסי לנד רובר להציג את מחליפו.
הדיפנדר מוצע כיום (למעט גרסאות צבאיות או ייעודיות אחרות) בשלושה
אורכים שונים (שלושה בסיסי גלגלים: 90, 110 ו-130 אינץ', ומכאן שמות
הדגמים) ומיוצר באינספור גרסאות ברמות אבזור ומרכב שונות. אנשי לנד רובר
קיבלו אור ירוק להתחיל באיתור קהל היעד העתידי של מחליף הדיפנדר,
הטכנולוגיה על בסיסה ייוצר והיצע המנועים עימם יוצע.