הימים ימי מלחמת העולם השנייה ויצרנית מטוסים בריטית בשם 'בריסטול' מעסיקה כ-70,000 איש במפעליה. כטבען של מלחמות, הן מסתיימות בסוף. היצרנית החלה לחפש אפיקים חדשים וזה לא הפתיע אף אחד כשהיצרנית החלה לפתח מכוניות.
 
מעולם לא נחשפו מספרים רשמיים, אך השמועות מדברות על היקף ייצור שנתי של כמאה מכוניות (יקרות להחריד) בממוצע. בשנת 2011 הודיעה היצרנית על הפסקת פעילות ולבסוף נקנתה על ידי חברת פרייזר-נאש. זו האחרונה, כמה אירוני, הייתה המתחרה העיקרית של בריסטול בתום מלחמת העולם השניה, בתור יבואנית מכוניות ב.מ.וו...
 
אחרי שנות דור - מכונית חדשה לבריסטול
צילום: מנהל 
 
השנה חוגגת יצרנית המכוניות הבריטית 70 שנה להיווסדה ומה טוב יותר מאשר עם דגם חדש. הכירו את הבוליט ספידסטר, דגם חדש של בריסטול שגם הוא - ממש כמו הדגם הראשון (ואחרים) עושה שימוש במנוע ב.מ.וו.
 
אחרי שנות דור - מכונית חדשה לבריסטול
צילום: מנהל 
 
המנוע הוא V8 אטמוספרי בנפח 4.8 ליטר עם 370 כ"ס ו-50 קג"מ (מנוע מהדור הקודם של ב.מ.וו) שמשודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית (לבחירת הרוכש המאושר). הכח עובר אל הגלגלים האחוריים, כמובן. משקל הבוליט ספידסטר הוא 1100 ק"ג בלבד, תודות לגוף עשוי סיבי פחמן. הביצועים, כמצופה מיחס הספק משקל של כ-3 ק"ג לכוח סוס, טובים בהחלט - מעמידה למאה קמ"ש תוך 3.8 שניות ועד למהירות מרבית מוגבלת מחשב של 250 קמ"ש.
 
אחרי שנות דור - מכונית חדשה לבריסטול
צילום: מנהל 
 
העיצוב הוא עיצוב בריסטול קלאסי, ואותה נימה קלאסית ממשיכה אל תא הנוסעים, אבל בפרשנות מודרנית. מושבי עור בגוון קאמל שמשתלבים נהדר עם אביזרים מודרניים כדוגמת צג מגע גדול במרכז הקונסולה המרכזית. חגיגה לעיניים.
 
אחרי שנות דור - מכונית חדשה לבריסטול
צילום: מנהל

הבוליט תוצג בארמון בלנהיים במסגרת ה-Salon Privé, האירוע הנחשב בבריטניה למכוניות קלאסיות ויוקרה.  
 
 
צירפנו סרטון שירטיט לכם את בלוטת החשק.