בתחום הדו-רגלי, זו האולימפיאדה השלישית ברציפות בה מוכיח אוסיין בולט כי הוא המהיר מכולם במיאוץ מעמידה למאה מטרים, המירוץ שהיה לאמת מידה. בתחום הארבע-גלגלי זה מורכב יותר, בוודאי בהקשר הסדרתי.
בתשובה לשאלתכם
אז הגיע ארצ'י המילטון – נהג מירוצים שהתחרה בין היתר בלה-מאן, ללא קשר עם אלוף העולם בפורמולה 1 – ובעל ערוץ ביוטיוב, וערך השוואת תאוצה בין פרארי להפרארי לבין רימאק קונספט_1 שהגיחה לאוויר העולם לפני כחצי שנה.
את הראשונה אין צורך להציג; פנינת טכנולוגיה איטלקית עם לא פחות מ-963 כ"ס ושלל עזרים אווירודינאמיים מבוקרי מחשב. בצד השני של המתרס נמצאת רימאק קונספט_1 – המילה האחרונה בעולם מכוניות הספורט החשמליות: ארבעה מנועים חשמליים (אחד בכל גלגל) והספק משולב של 1088 כ"ס(!) ו-163 קג"מ(!!!). אמנם לחשמלית יש הספק רב יותר, מומנט כביר וההנעה כפולה, אך המצברים מכבידים והמשקל כבד בהרבה: 1850 ק"ג לעומת 1255 ק"ג לאיטלקייה.
ההשוואה נעשתה במתכון מוכר: מיאוץ מעמידה ל-402 מטרים – רבע מייל – שהיה גם הוא לאמת מידה. לצמד הזה צורפה גם טסלה P90D שעשתה שמות בלא מעט מכוניות ספורט כפי שכבר ראינו בעבר.
אז מי ניצחה? החשמלית החזקה או ההיברידית הקלה? רימאק או פרארי?
תיהנו: