הדור הנוכחי של אודי R8 הוצג בשלהי 2006 בתערוכת הרכב בפריז. מכונית העל של אודי התבססה על רצפת גייארדו של למבורגיני (השייכת לקונצרן פולקסווגן ונמצאת באותה חטיבה עם אודי). ואף חלקה עמה גם חלק מהיצע המנועים, אם כי ברמות הספק מופחתות. ה-R8 הביאה לסצנה מנוע מרכזי, הנעה כפולה ועיצוב מתקדם, היי-טקי אם תרצו.

כעת, כמעט שמונה שנים מאז הגיעה אל אולמות התצוגה (בעולם, ביוני 2007), אודי מציגה דגם מחליף. מעבר לאפקט הוויזואלי, תשמחו לדעת שהעיצוב דואג לאווירודינמיות משופרת ולכוח הצמדה עדיף ביחס לדגם המוחלף.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל דגמי אודי חייג ל-3262* או לחץ כאן

דגם חדש
אודי R8 החדשה משתמשת במנוע המשמש את ההוראקן, בפועל, אחותה התאומה מבית למבורגיני. זהו מנוע 5.2 ליטר בתצורת V10, שיציע שתי גרסאות הספק. זאת הבסיסית תפיק 540 כ"ס ו-55 קג"מ, בשעה שלגרסה החזקה יהיה נתון הספק זהה לזה שבהוראקן: 610 כ"ס ו-57 קג"מ. תיבה אוטומטית-רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים, תדאג להעביר את הכוח הלאה, לארבעת הגלגלים.

אודי R8 החדשה – חשיפה רשמית
צילום: מנהל
אודי R8 החדשה משתמשת במנוע המשמש את ההוראקן, בפועל, אחותה התאומה מבית למבורגיני

על הקשר עם הכביש מופקדים חישוקים אחוריים בקוטר 20" עם צמיגים ברוחב 295 מ"מ (ויש אופציה ל-305 מ"מ). מלפנים דואגים חישוקי 19" לאכלס גומי ברוחב 245 מ"מ. משקל המכונית עומד על 1454 ק"ג (יבש), ובאודי טוענים שהדגם החדש קל ב-50 ק"ג מזה המוחלף. על בסיס גלגלים של 265 ס"מ מונח מרכב שאורכו 442 ס"מ וגובהו 124 ס"מ.

ביצועים
הגרסה החזקה פחות מאיצה מעמידה למאה קמ"ש ב-3.5 שניות ומגיעה ל-323 קמ"ש. זו החזקה יותר, פותחת ב-3.2 שניות וסוגרת ב-330 קמ"ש. התאוצה ל-200 קמ"ש נאה אף היא: 9.9 שניות.

אודי תחל בשיווק R8 החדשה כבר בקיץ הקרוב, והמחירים באירופה יחלו ב-165 אלף אירו לגרסת ה'חלשה', זאת עם ה-540 כ"ס. מחירה של החזקה יותר, זו עם 610 כ"ס, מתחיל ב-187,400 אירו. אלינו היא תגיע ברבעון האחרון של השנה, כך אודי ישראל.

אודי R8 החדשה – חשיפה רשמית
צילום: מנהל
הגרסה החזקה יותר, פותחת ב-3.2 שניות וסוגרת ב-330 קמ"ש