אודי נולדה ב-1909, והפכה לחלק מאוטו-יוניון בתחילת שנות ה-30; אז גם נולד הסמל בעל ארבע הטבעות אשר משמש את אאודי עד היום.
אוטו-יוניון נרכשה על-ידי פולקסווגן ב-1964, והמכונית הראשונה שנשאה את השם אודי בעידן החדש הופיעה ב-1965, באותו שלב כדגם של אוטו-יוניון. ב-1969 רכשה פולקסווגן את NSU ומיזגה אותה עם אוטו-יוניון. החברה החדשה נקראה אודי-NSU-אוטו יוניון, אך ייצור דגמי NSU לא נמשך עוד זמן רב ובסופו של דבר נותרה רק אודי.
את עיקר תהילתה קנתה אודי במרוצי ראלי הודות לקוואטרו האגדית שהביאה את בשורת ההנעה הכפולה אל מרוצי הראלי וגם אל מכוניות הכביש (אם כי סובארו וג'נסן הקדימו אותה במעט). במקביל לצד הספורטיבי קנתה לה אודי תדמית אלגנטית-טכנולוגית בסיוע דגמי ה-100 האוירודינמיים (הסיסמה Vorsprung Durch Technik, "התקדמות דרך טכנולוגיה", נולדה עוד ב-1971).
אודי היתה מחלוצות השימוש באלומיניום עם ה-A8 שהוצגה בשנת 1994 והייתה המכונית הראשונה העשויה כולה מאלומיניום.
במהלך שנות ה-90 הרחיבה אודי את היצע הדגמים שלה עם ה-A3 הקומפקטית שמתבססת על הגולף, ה-A2 הקטנה הסופר-מתקדמת וה-TT המרהיבה. ההתפתחות הטכנולוגית של אודי המשיכה בין היתר בזכות היות אודי מחלוצות השימוש בהזרקת דלק ישירה שהוכיחה את עצמה במרוצי הסיבולת בסדרת הלה מאן בהם שולטת אודי שליטה מוחלטת בשנים האחרונות. שם גם היתה אודי לראשונה שמנצחת עם מנוע דיזל, עוד תחום בו שמה החברה מאמץ פיתוח רב.
בשנים האחרונות פנתה אודי גם לתחום הפנאי עם ה-Q7 (וב-2008 עם האח הקטן, Q5), ולטריטוריית מכוניות העל עם ה-R8 עטורת-השבחים שהופיעה ב-2007.
עוד תופסת חדשה להיצע היא ה-A5, גרסת הקופה של ה-A4, שהגיעה ב-2008.
כמו מותגי היוקרה הגרמניים האחרים, גם אודי מציעה באופן מסורתי גרסאות-ביצועים חמות לרוב דגמיה תחת הכינויים S ו-RS. מכירות אודי בישראל המשיכו את מגמת העליה ב-2008, למרות המצב הכלכלי. היצע הדגמים המשווקים רחב מאי-פעם והיבואן ישמח להביא כמעט כל דגם מההיצע הגדול של אודי גם אם אינו מיובא באופן סדיר, כולל דגמי ה-S החמים. • מכירות בישראל ב-2008: 977 מכוניות (14%+ לעומת 2007, מקום 23) • מכירות בעולם ב-2008: 1,003,400 מכוניות (4%+).
.