.jpg)
רגע אחרי סגירת הדלת ברור שגם מבפנים ניתן למצוא קשר לעבר, עם שילוב בין חדש לישן. תוך טיפוס למהירות שיוט אני מתרשם מהמחוונים החדשים שתורמים לאווירה, אם כי הרקע האדמדם שלהם קצת לוהט עבור טנדר. גם פתחי האוורור החדשים ומערך המולטימדיה תורמים לסביבת נהג שנראית לא רע, עם חומרים מאסיביים באיכות נאותה.
בחלק הנמוך יותר ניתן לזהות את מערך המתגים הייחודי מהעבר, שמסודר בשני מעגלים וכולל פרטים "חשובים" כמו חימום לנוזל שטיפת השמשה. למרבה הצער, גלגל ההגה מגיע היישר מהרודיוס, וכמו מנופי האיתות/מגבים הוא נראה מיושן והפקדים עליו (הילוכים, שמע וכו') אינם נוחים.
.jpg)
הספורט
עדכון חשוב הוא המעבר למנוע הדיזל החדש, שמייצר 155 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. בתחילת הדרך, בתנועה עירונית, מתגלה חטיבת הכוח כיעילה ואפילו זריזה (אחרי השהיה קצרה בזינוק). ואולם מחוץ לעיר סאנגיונג אקטיון ספורט מאבד מהמרץ, כנראה בגלל שילוב של משקל (למעלה משני טון), תיבה איטית ותגובת מצערת נרפית. הביצועים נאותים, אך בעליות או עקיפות נדרשת לחיצה חזקה על הדוושה, ולעיתים עדיף לנקוט פעולות הכנה. מאידך, ביחס לכלים דומים חטיבת הכוח שקטה ונעימה בשיוט, וגם בעמידה אינה מציקה. למרות שימוש בתיבה חדשה הבורר נראה מיושן, והתפעול הידני באמצעות מתגים על ההגה אינו נוח.
.jpg)
סאניונג מדברים על טנדר אופנתי, שמתאים יותר לפנאי ופחות לעבודה, ומתגאים בקפיצי הסליל מאחור (לעומת עלים ברב המתחרים). המציאות פחות פשוטה. בתחילת הנסיעה הוא נעים ושקט למדי (מלבד רעשי רוח). אבל המתלים הרכים לא מרוסנים מספיק, ושיבוש גדול באספלט או רצף שיבושים יגרמו לרכב לנוע בחוסר שקט. גם ההגה חסר התחושה והלא מדויק מושפע מדי מתנאי הדרך (בייחוד מגלים) ולא תורם לתחושת ביטחון. זה בולט במיוחד במהירות גבוהה בקו ישר, שם החופש מוגזם. אבל רוב הזמן האקטיון מציג ניהוג צפוי ובטוח, גם בפניות, עם יכולת נאה. חטיבת הכוח המעט כהה בתגובות לא מאתגרת את הזנב ובקרת היציבות הפעלתנית יכולה לנוח.
בעיר הסיפור אחר. במהירויות נמוכות או ביציאה מהמקום, הכוח יכול לאתגר את הצמיגים האחוריים ובקרת היציבות תעניש ב"חיתוך" כוח ארוך. כשמנסים להשתלב בתנועה באופן זריז זה יכול להיות אפילו מסוכן, כי לפתע תמצאו עצמכם ללא כוח לכמה שניות.
.jpg)
טיפוס קשה
כאשר המורד התלול בצפון הנגב הסתיים, בתיאום עם השקיעה, ניסיתי לסכם את היום הארוך שעברתי באקטיון. יש לו חטיבת כוח טובה ויעילה בסך הכל, תא נוסעים נעים והוא מרגיש קליל וקומפקטי מהמתחרים. אבל למרות יומרות הפנאי, רוב הקהל עדיין מגיע מתחום העבודה – ולהם עלול להפריע אורך הארגז. גם תחום הנוחות וההתנהגות, שאמור להיות הקלף החזק של האקטיון, טעון שיפור, כמו גם אבזור הבטיחות (רק שתי כריות אוויר). בשורה התחתונה, האקטיון ניכנס לתחום שנשלט על ידי מתחרים מבוססים, ללא יתרון מספק במחיר, או באבזור, שיצליח למשוך אליו את קהל הטנדראים השמרני.