מיצובישי ספייס סטאר
ארגון הבטיחות יורו NCAP פרסם תוצאות סבב נוסף של מבחני ריסוק. הפעם בחן הארגון חמש מכוניות – חלקן רלוונטיות אלינו במיוחד. כוכבת המבחן היא לקסוס IS300h החדשה (שתעשה עלייה ארצה בקרוב) שזכתה בחמישה כוכבים עם ממוצע ציונים גבוה, בזכות תוצאה טובה מאוד בהגנה על מבוגרים (91%) וילדים (85%) והגנה טובה על הולכי רגל (80%). מאזדה 6 החדשה וגם טויוטה קורולה, ששיווקה החל לפני כחודשיים, נבחנו בסבב וזכו בחמישה כוכבי בטיחות כל אחת – לשתיהן ציונים טובים מאוד בהגנה על מבוגרים (92% ו-94% בהתאמה) וטובים בהגנה על ילדים (82% לקורולה, 77% במאזדה). יש לציין כי ה-6 נבחנה בתצורת הסטיישן, השונה במעט מהסדאן הפופולרית בארץ.
 
 
 
מיצובישי ספייס סטאר הקטנה, שעוררה עניין רב כשהגיעה ארצה, זכתה בארבעה כוכבים בלבד במבחן הריסוק. בעוד ציון ההגנה על הנוסעים היה טוב מאוד (90%) וגם בסעיף ההגנה על הולכי הרגל היא השיגה ציון גבוה למדי (73%), ציון ההגנה על ילדים עומד על 72% בלבד. התקנות החדשות של הארגון (שנכנסו לתוקפן בשנת 2010) קובעות כי על מכונית להשיג ציון גבוה מ-75% בהגנה על ילדים על מנת שתהיה זכאית לחמישה כוכבים – והמיצובישי הקטנה מסתפקת בארבעה כוכבים. אופל אדם, הקטנה האופנתית של היצרנית, נבחנה אף היא בסבב האחרון וזכתה בארבעה כוכבים באותן נסיבות.