מאזדה 6 2012 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת שנת 2013 התחיל שיווק המאזדה 6 החדשה, דור שלישי למשפחתית הגדולה. ה-6 היא המכונית השניה של מאזדה בארץ שמגיעה עם טכנולוגית ה"סקיאקטיב" שנועדה לשפר את הביצועים ולהפחית את צריכת הדלק.
ניתן לבחור בין שני מנועים – 2.0 ליטר עם 155 כ"ס או 2.5 ליטר עם 188 כ"ס, לשניהם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. בניגוד לדורות הקודמים, דווקא בדור הנוכחי יש לגירסת ה-2.5 ליטר משמעות גדולה יותר מבחינת המכירות מאחר והיא מוצעת ב-3 רמות גימור, בעוד שלגרסה עם המנוע הקטן יש רמת גימור אחת בלבד (ומאובזרת למדי).
בנוסף, גירסת הבסיס מוצעת עם שתי אפשרויות מרכב – סדאן וסטיישן, בעוד שגרסת המנוע הגדול תוצע במרכב סדאן בלבד.
בניגוד לשאר היצרנים, לגרסת הסטיישן בסיס גלגלים קצר ב-8 ס"מ מהסדאן, כאשר לרוב המכוניות בסיס הגלגלים זהה או ארוך יותר במרכב הסטיישן.
בנובמבר 2014 הוצגה בתערוכת לוס אנג'לס מתיחת פנים ל-6 שכללה עדכון קל לעיצוב הפגושים ועדכון משמעותי יותר לעיצוב תא הנוסעים.
הגרסה המחודשת הגיעה אלינו בחודש יוני 2015, עם מפרט ומחירים דומים כבעבר (למעט גרסת 2.5 ליטר שחוזקה מעט, ל-192 כ"ס, במקום 188 כ"ס).
-
עיצוב ונוכחות
ה-6 מושכת מבטים רבים. היא כבר לא קלילה וספורטיבית כמו קודמתה אלא מציגה מראה קשוח ויוקרתי יותר, היא ללא ספק אחת היפות בקטגורית המשפחתיות הגדולות.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הקודר ואיכות החומרים הטובה זהים לתא הנוסעים של ה-CX-5 של מאזדה. האבזור שופע, בדיוק כמו המקום לנהג וליושבים מאחור (למעט מרווח ראש לגבוהים בגרסת הסדאן). תא המטען לא גדול ובעיקר רדוד – בסטיישן המצב מעט טוב יותר.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח נעימה עם תגובות נמרצות גם אם לא כמו אלו של היריבות בעלות מנועי הטורבו. מנוע ה-2.5 ליטר נעים ונמרץ גם הוא, אך מציע ביצועים עדיפים. צריכת הדלק טובה מאוד בשני המנועים.
-
נוחות והתנהגות
ה-6 שומרת על יכולת דינמית טובה שאפיינה אותה תמיד, ובנוסף מצליחה לשכך את השיבושים בעיר (למעט החדים שבהם) וגם מחוץ לעיר נשארת נוחה אם כי מעט רכה על שיבושים גדולים. גרסת ה-2.5 ליטר נוקשה יותר אבל בסה"כ בסדר גמור בפני עצמה.
-
תמורה למחיר
מנוע ה-2.5 ליטר דורש פרמיה לא גדולה במחיר ובצריכת הדלק אבל מרגיש יותר חזק באופן מורגש ומצדיק את תוספת המחיר עבור חובב ההגה/ הכוח.
-
סיכום
חבילה טובה גם ללקוח הקלאסי, וגם לנהג.