
מכה ליוקרתו של שר התחבורה
על-פי מבנה העסקה יפנאוטו, שבשליטת גד זאבי, תתמזג לתוך חברה שהוקמה למטרה זו. השותפות בה יהיו סמל"ת שתחזיק ב-95% ממניותיה כשהיתר בידי שמעון ברזילי, הסוכן הירושלמי הוותיק (מאמצע שנות ה-70') והמצליח ביותר שלה. החברה המשותפת תרכוש את יפנאוטו, תכסה את חובות החברה לבעלי האג"ח ולנושים נוספים ולאחר מכן תוכל להפוך לחברה פרטית.
כעת לאחר שהממונה על ההגבלים אמר את דברו, כל שנותר הוא קבלת האישור למתווה מידי פוג'י, יצרנית הרכב היפנית ובעלת הבית של סובארו. זו מצידה צריכה להתחייב על המשך הענקת הזיכיון ל-3 שנים.

אופטימיות זעירה
יפנאוטו נמצאת בקשיים כלכליים כבר תקופה ארוכה עם חובות של כ-190 מליון שקלים. את שנת המס האחרונה היא סיימה עם הכנסות של 316 מיליון שקלים – ירידה של 35% לעומת 2011 – ועם נתח שוק שהגיע לשפל של 0.9% משוק הרכב בישראל, לעומת 1.4% ב-2011. הדו"חות הכספיים האחרונים של יבואנית סובארו, הציגו שיפור מסוים כאשר הפסדיה הסתכמו בכ-2.6 מיליון שקלים, לעומת 9.7 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. לכך תרמו ההחלשות הדרמטית של הין היפני והטבת מס שנזקפה לזכותה.
מצבה הרעועה של יפנאוטו גרר גל של שמועות והודעות בורסאיות (ממי שמחויבת לכך) הנוגעות לרכישת זיכיון המותג כשביניהן גם חברת קרסו (יבואנית רנו, ניסאן ואינפיניטי). אל מצב זה היא הגיעה, בין היתר גם בגלל מבחר דגמים מצומצם בשוק הישראלי, במיוחד לאחר ששיווק המכונית המשפחתית (B3) הופסק בתחילת 2012. מתחילת השנה היא מכרה רק 734 כלי רכב (רובם ככולם, 690 יח', מקטגוריית הפנאי). הרחק משנות הזוהר שלה. אבל השבוע יפנאוטו הציגה בישראל את סובארו אימפרזה החדשה. לדברי אורן חסון, מנכ"ל יפנאוטו, הם מצפים למכור 1,500 מכוניות עד סוף השנה, ולפחות כפול מזה ב-2014.