סובארו נוסדה ב-1954 על-ידי קונצרן התעשייה הכבדה פוג'י, והתייחדה בכך שייצרה מכוניות נוסעים עם מנועי בוקסר כבר ב-1965 והנעה כפולה ב-1972 – שני מאפיינים המובילים אותה גם כיום.

במהלך שנות התשעים הציגה החברה גרסת ראלי לאימפרזה. המהדורה האזרחית שלה, משפחתית עם ביצועי-על, הייתה מבוקשת על-ידי רבים ושדרגה את מעמדה. סובארו הייתה מהראשונות עם דגמי פנאי – אאוטבק (96') ופורסטר (97'), מבוססי לגאסי ואימפרזה בהתאמה – והיא היחידה כיום המציעה דגמי פנאי רק עם הנעה כפולה. כיום, טויוטה היא מבעלי המניות בסובארו, ודגם אחד שלה (FT86) זהה לסובארו BRZ.

סובארו מייצרת כיום ובנוסף שלושה דגמים של רכבי פנאי, שלושה דגמים של מכוניות נוסעים ושתי גרסאות ביצועים לאימפרזה. סובארו הגיעה לישראל בסוף שנות השבעים, התקבלה בלעג, וההכרה באמינותה נוצרה כאשר הופחת המיסוי על רכב (1981) – מה שהפך אותה למכונית הלאומית הישראלית, תופעה שהיא יצרה, ואותה הובילה במשך עשור.

סובארו מיובאת מאז ומתמיד על-ידי יפנאוטו, וזו נמצאת כיום ומאז 2014 בבעלות סמל"ת.

.