שם מלא: סינגפור
אזור: דרום מזרח אסיה
שטח: 710 קמ"ר (ישראל – בערך פי 30 יותר)
אוכלוסייה: כ-5.3 מיליון תושבים
בקטנה: נוהגים בצד שמאל (כמו באנגליה); המהירות המירבית היא 90 קמ"ש בכבישים מהירים ו-60 קמ"ש בכל השאר; קרוב ל-12% משטח המדינה משמש לכבישים.
1. אגרת גודש שמעצבנת את המקומיים
סינגפור היא עיר-מדינה-אי והיא נחשבת לאחד המקומות הצפופים בעולם. עקב כך, קל להבין מדוע נושא הגודש ועומסי התנועה בכבישים נחשב למכת מדינה שמחייבת פתרונות יצירתיים. אחד מאותם פתרונות היא אגרת גודש במרכז העיר. זו נעזרת במערכת שדומה לזאת שאנחנו מכירים מכביש 6 שלנו – חיישנים עיליים ברחובות מרכזיים הנחשבים לעמוסים. כל מכונית מחויבת במכשיר עם כרטיס חיוב טעון בסכום שושלם מראש וכל מעבר ברחובות הללו מוריד את הסכום הרלוונטי מכרטיס החיוב. המחירים משתנים בהתאם לשעות העומס ויכולים לנוע בין פחות מ-2 דולר סינגפורי (כ-6 שקלים) ולהגיע ללמעלה מ-15 (כ-45 שקלים) בשעות העומס – תלוי במסלול. השיטה השנויה במחלוקת נחשבת לעצם בגרונם של תושבי המקום. הנתונים הרשמיים אומנם מראים שיפור בעומסים ברחובות הללו, אך בפועל התוצאה היא העברת העומסים לדרכים צדדיות – מה שגורר הצבת חיישנים גם בדרכים אלו במאין "מרדף אחרי הפקק".
2. הגבלה על כמות המכוניות שניתן למכור

4. מכוניות לעשירים בלבד
מכונית חדשה בסינגפור, עולה יותר מרוב המכוניות החדשות בארץ, עוד לפני שבכלל קניתם את המכונית. עלות תעודת הזכאות, מסים גבוהים במיוחד ושוק לא ממש תחרותי, יוצרים מחירים סופיים שאין להם אח ורע בעולם. יונדאי i35, למשל, מאהובות הליסינג אצלנו, עולה בסינגפור 107,000 דולר סינגפורי (כ-313,000 שקלים) לגרסה הבסיסית. המחיר ההזוי הזה, שימו לב, לא כולל את את תעודת הזכאות וכמה אלפי דולרים נוספים לסוכנות עבור ההזמנה. חלק מסוכנויות הרכב, לרוב אלו המוכרות רכבי יוקרה וספורט, מפרסמות את מחיריהן כולל תעודת הזכאות – וניגשות למכירות הפומביות עבור הלקוחות עם תקרת סכום קבועה מראש. הן מבטיחות השתתפות למשך מספר חודשים אך אינן מבטיחות זכייה.
5. אין מכוניות ישנות
שברתם את החסכונות, זכיתם במכירה הפומבית והצלחתם לרכוש מכונית חדשה מבלי למשכן את נשמתכם לשטן? מזל טוב, זכיתם ב-10 שנים של שקט. כלומר, כל הקצאה למכונית חדשה היא בעלת תוקף ל-10 שנים. לאחר מכן ניתן לשלם עבור הארכה של 5 שנים נוספות או להיפטר מהמכונית. אם הארכתם, לא תוכלו להאריך פעם נוספת ויהיה עליכם להיפטר מהמכונית. המכוניות המשומשות, כפי שהזכרנו קודם, מיוצאות למדינות אחרות בהן נוהגים בצד הלא נכון של הכביש, או שנגרטות. ויש גם תמריצים להיפטרות מוקדמת מהמכוניות. התוצאה – רוב המכוניות שתראו על כבישי סינגפור הינן חדשות למדי ואין ממש תרבות של שימור מכוניות קלאסיות לצרכי אספנות, הנאה או אפילו העלאת ערך. גם מכוניות אשר כוחן עודנו במנוען זוכות לגורל המר של גירוש או המתת חסד. על הצד החיובי – אין ספק שמדובר ביתרון בכל הנוגע לפליטת מזהמים, צריכת דלק, תקלות ובטיחות – וכמובן גם לכיס הממשלה.