פורד פוקוס 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2012 הדור השלישי של הפוקוס היה הרכב הנמכר ביותר בישראל, אולם כאשר הפוקוס החדשה התייצבה ב-2020 בישראל, תמונת השוק השתנתה לחלוטין - הביקוש למשפחתיות בכלל וסדאן בפרט בירידה מתמדת, מנגד רכבי הפנאי עולים ועולים.
את התשובה שלה לסוגיה הזו נתנה היבואנית בשני מישורים: היא הציגה את הדור הרביעי של הפוקוס בארץ תחילה בגרסת הפנאי ״אקטיב״, מוגבהת ומאופרת לשטח, ומן העבר השני החדירה את הדגם לארץ עם תמחור אגרסיבי מאוד, ברמות אבזור גבוהות ועם מנועים חזקים ביחס למקובל.
היצע מערכות הבטיחות עשיר וכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע להימנעות מתאונה, עמעום תאורה אוטומטי ועוד כסטנדרט.
רמות הגימור הגבוהות (אקטיב, טיטאניום ו-ST ליין) כוללות חישוקים קלים, שמשות כהות מאחור, תאורת לד כמעט מלאה, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים (ללא פתחי מיזוג מאחור), מצלמת נסיעה לאחור ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ‘.
-
עיצוב ונוכחות
קו העיצוב של פורד פוקוס 2020 מאופק למדי. יחידות התאורה, השבכה הגדולה ונגיעות כסופות מוסיפות לה אופי. לגרסת הסדאן החדשה מראה מרשים ומוצלח מהגרסאות הקודמות, ומעניקה רושם של רכב גדול וסאלוני שהולם את הייעוד.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג מראה פשוט ופחות מודרני ביחס לעיצוב החיצוני. האיכות נאותה ויש שימוש בחלקים צבעוניים (כסופים בעיקר), אבל גווני הפלסטיק, הדיפון והריפוד קודרים. גם מערכת המולטימדיה והתצוגות השונות לא מרשימות. לבקרת האקלים פיקוד חיצוני, וזה טוב, אבל הוא ממוקם נמוך מדי וכמו גלגל ההגה עמוס במתגים.
תנוחת הנהיגה נוחה. המרחב מאחור טוב מאוד לרגליים וסביר לראש, אך חבל שאין שם פתחי מיזוג. תא המטען גדול בכל הגרסאות.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ליטר טורבו בנזין (שלושה צילינדרים) מייצר 125 כ"ס ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית - שילוב נדיר בקטגוריה. מרגע ההתנעה ברור שמדובר באחד ממנועי ה-1.0 ליטר הטובים בתחום. הזינוק הראשוני נמרץ במפתיע, והמנוע גם לא מייצר רעידות בולטות, האופייניות למשולשי צילינדרים. הביצועים טובים ורק בעליות מהירות ניתן לבקש קצת יותר. בעקיפות נתקלנו לעיתים בהשתהות בהורדת הילוך וביצירת תנופה.
הביקורת העיקרית היא שבמהירות איטית התחושה לעיתים "פעלתנית" מדי - כאילו מסירת הכוח אינה ליניארית ואז גם פעולת התיבה, הנעימה לרוב, עלולה להיות גסה.
מנוע ה-1.5 ל‘ טורבו מציע הספק גבוה (182 כ“ס), ומספק ביצועים טובים מאוד ונטולי מאמץ מחד, וצריכת דלק טובה מאידך.
-
נוחות והתנהגות
בנהיגה במהירות נמוכה, המתלים אינם מעלימים את שיבושי הכביש והרושם הראשוני הוא שהם מכויילים באופן נוקשה מהרצוי. כשהמהירות עולה הרושם טוב יותר ובולמי הפוקוס מתמודדים היטב עם שיכוך המהמורות. רעשי הרוח והכביש בתא נוכחים, אך לא מוגזמים.
בצד הדינמי הפוקוס זורחת: אפילו בגרסת הסדאן עם מתלה אחורי בסיסי יותר מזה של ההאצ׳בק והסטיישן (קורת פיתול מול מתלה רב חיבורי) היא ששה לפנות ומגיבה בנחישות לפקודות הנהג - זאת בסיוע היגוי מהיר (מדי, לפעמים) עם משקל ודיוק מצוינים. זו עדיין, לטעמנו, מהמכוניות היותר מהנות לנהיגה בקטגוריה.
-
תמורה למחיר
כלל ההיצע של פורד פוקוס 2020 נעזרת בחבילה מעולה במחיר אטרקטיבי כדי (לנסות) להשכיח את בעיית התדמית מהעבר. לטעמנו, עדיף להשקיע בגרסת ה-1.5 ליטר החזקה, שדורשת פער מחיר קטן ביחס לתמורה הגבוהה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אקטיב X 1.5 ליטר טורבו עם כ-450 יחידות.
אחריה גרסת הסדאן טיטניום 1.5 ליטר טורבו עם כ-20 יחידות.
-
מה חדש בפורד פוקוס 2020
תחילת שיווק הדגם החדש בארץ.
-
סיכום
מהמשפחתיות הטובות והמשתלמות ביותר בשוק.