נתכנסנו כאן היום

ומכיוון שמכל הבחינות האחרות זה בדיוק אותה קיה ריו שאנו מכירים, אדלג הפעם ברשותכם על הפירוט הרגיל של תא הנוסעים (קצת שחור מדי, מוצק אבל פשוט מדי), המרווח (די בסדר בסך הכל) ושאר ירקות, ואקפץ ישירות למערכת ההנעה. תיבת ההילוכים מציעה, כאמור, 6 יחסי העברה, כאשר ההילוך האחורי ממוקם משמאל ולמעלה. מהלך הידית מעט ארוך מדי, ודורש אה-ביסלה יותר כוח מהאופטימלי, אבל הוא ברור ומוצק, ואין שום בעיה לדפדף בין ההילוכים. ראש ידית ההילוכים עשוי גומי ונעים לאחיזה, כך שגם אחרי סשן פקקים עתיר החלפות (או קטע הררי, למתקדמים) אין תחושה לא נעימה ביד.
יוצאים לדרך
דוושת המצמד מעט כבדה, ובעלת מהלך ארוך מדי – בעלי מידת נעליים ממוצעת יאלצו להרים את הרגל מהרצפה כדי ללחוץ עליה. אולם נקודת השילוב ברורה דיה והשילוב הדרגתי, ואין שום בעיה לצאת מהמקום מבוקרת – גם בעלייה, בזכות מערכת שמשאירה את הבלמים נעולים לעוד שנייה או שתיים. ההילוכים עצמם מחולקים היטב – ראשון מגיע ל-50 קמ"ש, שני מגרד 90 והשלישי כבר מטפס עד כמעט 130. במעבר משני לשלישי, ומשלישי לרביעי בקו האדום (6,500 סל"ד) מחט הסל"ד תצנח רק ב-1,500 סל"ד – כך שאין שום בעיה להשאיר את המנוע בתוך התחום החזק שלו אם ממהרים.
בהתנהלות רגועה המנוע מגלה גמישות מספקת, ואין שום בעיה להחליף הילוכים עוד לפני 4,000 סל"ד ועדיין לשמור על קצב ראוי, כשבעיר אפשר בקלות להשאיר את התיבה בשלישי רוב הזמן. מהצד השני, אין התחזקות משמעותית בכוח כשמטפסים במעלה הסל"ד, ולמרות שהמנוע מייצר שם צליל גרוני נעים למדי, היה חסר לנו קצת פלפל.

ורגע לפני הסיכום – תא מטען. יש לי הרגשה שמי שאחראי למדידת תאי המטען אצל קיה לוקה בחוסר יציבות קל. אחרי האופטימיות המופרזת שהפגין בנתון הרשמי של תא המטען בסורנטו, נראה כי כאן הוא לקה דווקא בפסימיות קלה. או במילים אחרות – תא המטען כאן נראה גדול בהרבה מ-389 הליטרים המוצהרים, אם כי פתח הטעינה שלו מעט צר מדי.
סיכום
אז מה היה לנו – תת-משפחתית שהייתה טובה מספיק כדי לנצח את המבחן ההשוואתי (אבל חשוב לציין שהוא נערך לפני הגעת המתחרות מצרפת וספרד/צ'כיה). גילוח משמעותי מתג המחיר (מבלי להתפשר על המנוע או אבזור), ותיבה ידנית שמשפרת את הביצועים וחוסכת דלק – לנו זה נשמע כמו דיל עדיף משמעותית.