
נכנסים
גם ממושב הנהג המכונית החדשה מרגישה גולף. סביבת הנהג עושה את הצעד הנכון מבחינת האבולוציה ואם יצאת כרגע מהדור החמישי יהיה לך קל להרגיש בבית ולהתרגל אליה. זאת למרות שרוב הפרטים השתנו.
הקווים הכלליים מזמינים יותר ונותנים יחד עם הגוונים ארומה יוקרתית מבעבר. המחוונים נאים ומודרניים יותר ובהתאם לימינו יש כאן צגים צבעוניים שופעי אינפורמציה. אחד שוכן בין המחוונים ונשלט מההגה (המעט עמוס מדי) והשני מסך מגע גדול במרכז סביבת הנהג. מכאן ניתן לשלוט על שפע מערכות הסיוע בנהיגה והתאמה לאופי הנסיעה. ברוח ימים אלה בתחום היוקרה, אך בניגוד למקובל בעממי, מציעה הגולף שפע תוכניות נהיגה עם בחירה בין "נוח, רגיל, ספורטיבי, חסכוני ואישי (בו הנהג בוחר את האופי משפע האפשרויות)". מזכיר את אודי? כן בהחלט.

מתניעים
ועם כל שפע הציוד ברור שהגרסאות החשובות לשוק המקומי לא הגיעו להשקה בסרדיניה. מדובר לא רק באבזור העשיר, ושפע מערכות השליטה וההתראה, אלא גם במנועים. הדבר הקרוב ביותר אלינו היה מנוע ה-1.4 ליטר 140 כ"ס שמהווה מקור גאווה ליצרנית הגרמנית בין היתר בשל אפשרות לניתוק שני צילינדרים בזמן נהיגה לא מאומצת. למרות הנפח המוכר מדובר במנוע חדש שימוקם מעל גרסת ה-122 כ"ס שתהיה הבכירה בהיצע המקומי.
לחיצה ראשונה על המצערת וכרגיל לפולקסווגן הזינוק נמרץ. עם האצה של 8.4 שניות ל-100 קמ"ש המכונית הזו בהחלט זריזה. יחידת הכוח הזו מרגישה גמישה ביותר אך בניגוד להרבה מקבילות מודרניות עם מגדש גם ששה לטפס לסל"ד גבוה ולהשמיע צליל נעים בתוך תא הנוסעים.
תיבת ה-DSG מתפקדת היטב במצבים אלה ונראה שהיא פחות אצה להחליף הילוכים ומשתדלת להיות נעימה יותר. לא תמיד היא שקטה.
מבחינת התנהגות הדור השביעי של פולקסווגן גולף מהווה אתגר מורכב יותר להערכה, כי בניגוד לעיקר ההיצע המקומי כאן, בסרדיניה כללו המכוניות שליטה אלקטרונית על המשככים ומתלה אחורי אחר (רב-חיבורי). בגזרת ה-1.2 ליטר – הגרסה שתהיה המבוקשת ביותר בארץ – יוחלף המתלה האחורי בקורת מתח פשוטה, זולה וקלה יותר.
למרות השפע גם כאן התחושות הראשונות מוכרות. ההגה קל מדי במצב הנורמלי, אך מקבל משקל נכון ודיוק (גם אם לא תקשור) במעבר למצב ספורט שמטפל גם במצערת ובתיבה. במצב הזה הגולף מרגישה דינאמית למדי ועם יכולת גבוהה. יכולת, ולא התנהגות ספורטיבית היא שם המשחק. קל לצלוח עימה כבישים מפותלים במהירות בשל התחושה הניטראלית והיציבה שהיא מייצרת. התחושה הזו גם נוסכת ביטחון בנהג. ואת החבילה משלימים בלמים מדודים למדי.

סיכום
זוהי ההכרות הראשונית שלנו עם הדור השביעי לגולף ולמעשה עם הגרסאות המהודרות והמצוידות שלו. הגרסאות המקומיות תהיינה כמובן פחות חזקות ובסיסיות יותר. וכאשר הגולף מציעה כל כך הרבה אפשרויות, שילובים ותוספות כולל מתלה אחורי שונה, ופיקוד אחר על שילובי מצערת, הגה, מתלים, ברור שקשה לקבל את התמונה המלאה. אבל התחושות הראשוניות טובות ואומרות שפולקסווגן הצליחה לקחת את הגולף צעד גדול ומוחשי קדימה (בניגוד להרגשה שהעביר הדור הקודם). קברניטי פולקסווגן טוענים שזו הגולף הטובה ביותר מאז ומעולם, והמפרט עימו התייצבו המכוניות רומז על היומרות הגדולות. איך זה יתבטא בשוק הישראלי נגלה בתחילת 2013, מה שברור הוא שמחירי הגרסאות המקומיות לא ישתנו מהותית, כלומר בסביבות 130,000 שקלים עבור הגרסה הבסיסית.
הרבה יותר על הדגם החדש תוכלו לקרוא בגיליון הקרוב של מגזין אוטו.