נכון, מדובר בתקופת חגים ובחודש בעל מספר מועט של ימי עסקים, אבל הצניחה החדה לעומת החודשים הקודמים רק ממחישה מדוע יבואניות הרכב נדרשות לפרסומות ומבצעים רבים כל-כך, במטרה לשכנע את הישראלי להגיע לאולמות התצוגה. אם עוד לא השתכנעתם, הביטו בטבלה – 34 מותגי רכב רשמו בחודש שחלף ירידה בהיקף הפעילות. לא עניין של מה בכך.
גם בספטמבר יונדאי המשיכה להוביל את טבלת המכירות, עם 1,837 יחידות ו-24,582 מראשית השנה – צניחה של 31% עבור חודש ספטמבר וירידה של 5% במצטבר מתחילת השנה. טויוטה, המדורגת אחריה, הציגה גם היא ירידה בהיקף הפעילות: התכווצות של 15% בספטמבר ו-4% בחישוב מצטבר מתחילת השנה. עם זאת ראוי לציין שבמצטבר טויוטה כמו גם יונדאי נחלשו בפחות מהממוצע בשוק. סוגרת את השלישייה היא פורד, שבאופן כמעט מנותק מהמציאות רושמת קפיצה של 38% במכירות, עם 936 מסירות בספטמבר, וזינוק של 110% במכירות המצטברות מתחילת השנה. אבל, זה המקום להזכיר כי שיווקה של הפוקוס החדשה החל בספטמבר 2011, כך שאחוזי העלייה החודשיים של פורד ישראל צפויים מעט להתמתן בחודשים הבאים.
בין המותגים היחידים שהציגו החודש עלייה נציין את סיטרואן (24%) שגם מתברגת גבוה בטבלה (מקום שביעי) עם 628 מסירות, סיאט (14%) ופיאט (12%). בין הירידות הבולטות נציין את שברולט (57%-), מאזדה (55%-) וקיה (42%-) כשגם תוספת המסירות למוניות רק ממתנות במעט את הירידה בספטמבר (38%).
יוקרה: אודי בפסגה