אודי R8
הצגתה של מכונית הספורט ממורכזת המנוע מבית
אודי, ה-R8, נערכה אי שם בשלהי 2006, ולמעט (אך לא מעט) גרסאות שנוספו להיצע עם השנים – ספיידר, V10 ו-GT – העיצוב המקורי נשאר על כנו. עתה הגיע הזמן לרענון ראשון, כאשר שמועות על החלפת מכונית הספורט בדגם חדש לחלוטין, כבר עולות וצצות.
מבחוץ עדכנה אודי את חזית המכונית עם שינוי לגריל הקדמי, שמעתה צבוע בשחור מבריק (גרסת ה-V10 מקבלת בנוסף עיטורי כרום סביב). הפגוש הקדמי עוצב מחדש, אך גולת הכותרת במראה המעודכן הוא יחידות התאורה החדשות העושות שימוש בטכנולוגיית לד מתקדמת. אם אתם חדי עין תמצאו הבדלים (בלי להסתכל על התגים) בין גרסאות המנועים – V8 הבסיסית ו-V10 הבכירה – על ידי שינויים בבתי המראות וכניסות האוויר בצדי המרכב, עם מפתח מעט יותר גדול (העשוי סיבי-פחמן בגרסת V10 Plus, כמו גם המראות). הבדלים נוספים תמצאו בפתחי האוורור סביב החלון האחורי: אלומיניום בגרסת ה-V10 ושחור מט בגרסאות ה-V8. כאופציה מציעה אודי תאורת לד לתא המנוע.
גם החלק האחורי עבר שינויים באותה רוח: עיצוב חדש ליחידות התאורה (שכמובן מקבלות גם הן נורות לד). חלק משינוי זה כולל נורות איתות דינאמיות, משמע פס תאורה הנמצא בתחתית הפנס, ונדלק "החוצה" לכיוון הפנייה (רעיון דומה למה שאנחנו מכירים מהפורד מוסטנג החדשה). גם פתחי האוורור מאחור מקבלים גוון שחור מבריק, כשהדיפיוזר האחורי ממוקם מעט גבוה מבעבר (גם הוא מוצע מסיבי-פחמן כאופציה, או סטנדרט אם תבחרו ב-V10 Plus).
משלימים את המראה החיצוני סט חישוקים בעיצוב חדש, בגדלים של 18 אינץ' (235/40 מלפנים, 285/35 מאחור) עם "המנוע הקטן" ו-19 אינץ' (235/35 מלפנים ו-295/30 מאחור) לגרסת ה-V10.
תא הנוסעים מקבל מושבים מעור נאפה כסטנדרט, עם אפשרות לריפודי אלקנטרה בתוספת תשלום. כמו כן תציע אודי מושבי באקט כאופציה (סטנדרט ב-V10 Plus). כמובן שבמחיר הולם, תמשיך החברה להציע מגוון רחב של תוספות ושדרוגים, בניהן גם, הכנה לדיבורית עם מיקרופון מובנה בחגורה.
אודי R8, שמיוצרת על ידי חטיבת הספורט של החברה, קוואטרו GmbH, תמשיך להציע הנעה כפולה קבועה (עם יותר כוח לאחור – 43/57) ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. השינוי החשוב בצד המכאני הוא זניחת תיבת ההילוכים הרובוטית הישנה בעלת המצמד היחיד (R-טרוניק), ומעבר לשימוש בתיבת ההילוכים כפולת המצמד המוכרת של היצרנית, ה-S-טרוניק על שבעת הילוכיה. במקביל תמשיך להציע אודי תיבת שישה הילוכים ידנית. היצע המנועים לא השתנה. זה אומר שתוכלו לבחור בין מנוע ה-V8 הזרקה ישירה בנפח 4,163 סמ"ק, עם 430 כ"ס ב-7,900 סל"ד ו-43.8 קג"מ בטווח בין 4,500-6,000 סל"ד. גרסת הקופה עם מנוע זה ותיבת ה-S-טרוניק תשלים את המאוץ הקלאסי ב-4.3 שניות (4.6 שניות עם תיבה ידנית) עד למהירות מרבית של 300 קמ"ש (302 קמ"ש לידנית). גרסת הספיידר מעט יותר איטית עם 4.5 שניות ל-100 קמ"ש (4.8 שניות לידנית) ומהירות מירבית זהה.
מנוע V10 בנפח 5204 סמ"ק המספק 525 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-54 קג"מ ב-6,500 סל"ד, נשאר האחראי להנעת הגרסה הבכירה. שידוכו לתיבת ה-S-טרוניק משפר את נתון התאוצה ל-100 קמ"ש ב-0.3 שניות ל-3.6 שניות (3.9 שניות בידנית) עד למהירות של 314 קמ"ש. בגרסת הספיידר תצטרכו להסתפק ב-3.8 שניות (4.1 שניות לידנית) ומהירות מקסימאלית של 311 קמ"ש (313 קמ"ש לידנית).
צילום: מנהל
גרסת הקצה החדשה (בינתיים לפחות) של אודי R8 המעודכנת תמשיך להציע הספק של 550 כ"ס (55 קג"מ ב-6,500 סל"ד), שאודי סוחטת ממנוע ה-V10. הגרסה שמתקראת R8 V10 Plus מוצעת רק במרכב קופה ועם צמד תיבות ההילוכים: 3.5 שניות ל-100 קמ"ש (3.8 שניות בידנית) ותמשיך להאיץ אתכם עד ל-317 קמ"ש (319 קמ"ש לידנית).
שיווקה של אודי R8 המחודשת ייחל באירופה לקראת סוף השנה הנוכחית. אם אתם מתעניינים, כדאי שתדעו כי המחירים מתחילים ב-113,500 אירו (כ-560,000 שקלים לפני מסים) ל-V8 קופה, ומאמירים עד לכ-173,200 אירו ל-V10 Plus (שהם כ-855,000 שקלים, שוב, לפני מסים).