דוקאטי 1199 פאניגאלה מחליף את ה-1198 – המלך הקודם – ומציע את מנוע הסופרקוואדרו החדש בנפח 1198 סמ"ק, עם שני צילינדרים בתצורת L המפיקים 195 כ"ס 10,750 סל"ד ומומנט של 13.5 קג"מ ב-9,000 סל"ד. מדובר בתוספת של 25 כ"ס ביחס לדגם היוצא כשמשקל האופנוע ירד ב-7 ק"ג ל-164 ק"ג (יבש).
הפאניגאלה טומן בחובו את פסגת הטכנולוגיה הדו-גלגלית המוכרת, הכוללת בין השאר בקרת אחיזה, ABS מכויל למסלול, מצערת אל-חוטית, מנגנון להעברת הילוכים מהירה (Quick Shift) ועוד. הגרסה הבסיסית תצויד במזלג קדמי מארזוקי 50 מ"מ צינורות אלומיניום בציפוי DLC, עם אפשרות לכוונון עומס קפיץ, שיכוך כיווץ והחזרה. גרסת ה-S וטריקולור (אדום, לבן וירוק – הצבעים של דגל איטליה) מצוידים במערכת מתלים אלקטרונית של דוקאטי (DES) המיוצרים ע"י אוהלינס, עם טלפסקופים בקוטר 43 מ"מ עם כוונון אלקטרוני של שיכוך הכיווץ וההחזרה. מערכת הבלימה כוללת קאליפרים מונובלוק M50 של ברמבו בעלי ארבע בוכנות וצלחות בילום בקוטר של 330 מ"מ.
הפאניגאלה מגיע בשלוש גרסאות: 1199 פאניגאלה ( ABSאופציונאלי), 1199 פאניגאלה S ( ABSאופציונאלי) ו-1199 פאניגלה S טריקולור, כשמחירם ינוע בין 175,000 שקל ל-295,000 שקל.