מסתכלים
מפגש ראשון בחנייה ופשוט קשה שלא ליפול שבי אחרי יופייה של הגראן קופה הבווארית. המכונית הזו מצליחה להימנע מראוותניות ורעשניות, ועדיין לסובב ראשים מכל כיוון. הקווים האלגנטיים המעט מופנמים והפרופורציות ההרמוניות והכל כך נכונות יוצרים את אחת המכוניות הנאות ביותר אשר ראינו מהיצרנית הבווארית בשנים האחרונות. ואם לא די בכך ב.מ.וו גם הצליחה למצוא את המקום והייחוד שלה בתחום הקופה הסאלונית שהולך ומתפתח. כן, היא גדולה מאוד עם אורך של 500.5 ס"מ, רוחב של 189.5 ס"מ, ובסיס גלגלים של 297 ס"מ (11 יותר מל-6 הרגילה) אבל היא לא נראית כבדה אלא דינאמית.

תנוחת הנהיגה נמוכה למדי ודורשת הסתגלות ממש כמו השמשה הקדמית הקטנה יחסית – קופה או לא? הכניסה למושב מאחור סבירה, גם אם הדלתות מעט קטנות. המקום לרגליים טוב, אך המרחב לראש קצת מוגבל. באופן מוזר למרות קונסולה מרכזית שממשיכה מבורר ההילוכים ועד למושב האחורי, יש כאן חגורת בטיחות שלישית. מושב לשעת חירום או לזמן קצר אומרים בב.מ.וו, שם מגדירים את המכונית כמיועדת ל-4+1. תא המטען גדול למדי.
נוהגים
גרסת ה-640 שלנו מוצעת עם מנוע ה-3.0 ליטרים המוכר במבנה של 6 צילינדרים בטור ועם מגדש טורבו. בזכות טכנולוגיית הטווין-פאוור-טורבו של ב.מ.וו מייצרת יחידת הכוח הזו 320 כ"ס ו-45.9 קג"מ כבר ב-1,300 סל"ד. היא משודכת כמובן לתיבת 8 ההילוכים שמשמשת את ב.מ.וו וברוח ימים אלה כוללת גם מערך עצור והתנע. על הנייר הנתונים מרשימים עם האצה של 5.4 שניות ל-100 קמ"ש והגבלה ל-250 קמ"ש מירביים. עוד מעט, אגלה שלא רק על הנייר המכונית הזו מרשימה, אבל בינתיים אני מתעסק עם המתגים שלצד הבורר המוכר שעדיין מבלבל אותי בתפעול מהיר. מדובר במתגי השליטה במצבי הנהיגה שמציעים חמישה מצבי נהיגה: חיסכון, נוחות פלוס, נוחות, ספורט וספורט פלוס שמאפשר פעולה ליברלית יותר של בקרת היציבות. אלה שולטים במצערת, בהיגוי ובפעולת הבולמים.

על הכבישים הסיציליאנים הצרים (צריך אומץ להציג מכונית כזו כאן) יוצר גם מצב הספורט תחושה אינטימית יותר. המכונית מרגישה עימו מדויקת ומחוברת יותר עם שליטה מוצלחת בתנודות המרכב והיגוי שמקבל פעולה מדודה ומשקל נכון. לפרקים ניתן לשכוח עד כמה גדולה המכונית ועד כמה קרובות גדרות המתכת. גם לבלמים פעולה מדודה כדרכה של ב.מ.וו.
השילוב בין חישוקי 19 אינץ' לכבישים רצופי השיבושים והשברים של סיציליה לא בדיוק החמיא למכונית בתחום נוחות הנסיעה. במצבי ה"נוחות" התחושה נעימה אבל המכונית מתקשה לא פעם להתמודד מול השברים הגדולים.
לא רק יפה
בסופו של דבר קשה שלא לאהוב את ב.מ.וו גראן קופה החדשה שמביאה עימה המון אופי, ייחוד ותחושה אלגנטית. התחושה היא שזו מכונית מאוד נכונה לרוח ול-DNA של ב.מ.וו והמראה היפה מלווה ביכולת טובה עם מינון נכון ומתאים למכונית. למעשה נראה שהיא עשויה להפריע קשות לסדרה 6 הרגילה שפתאום נראית מעט שגרתית לידה.
הרבה יותר על ה-6 גראן קופה תוכלו לקרוא בגליון אוטו הקרוב.