ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה 2018 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סדרה 6 גראן קופה, גרסת ארבע דלתות וחמישה מושבים למשפחת ה-6, היא המתחרה של ב.מ.וו בקטגורית "קופה ארבע דלתות" שהומצאה ע"י המתחרה הגדולה מרצדס, עם הצגת ה-CLS.
זוהי פעם ראשונה בה ב.מ.וו מתחרה ישירות במכונית הסדאן המסוגננת של מרצדס - וכמו המתחרה (שמבוססת על ה-E קלאס), גם סדרה 6 גראן קופה מבוססת על מכונית סאלון (סדרה 5).
הגראן קופה ארוכה מגרסת השתי דלתות בכמעט 12 ס"מ, עם אורך כללי של 501 ס"מ לעומת 489.5. הרוחב נותר זהה (189 ס"מ), והיא מעט גבוהה מהגרסאות הקיימות (139 ס"מ לעומת 136.5).
בסיס הגלגלים צמח משמעותית אף הוא, לטובת המרווח ליושבים מאחור (297 ס"מ לעומת 285.5).
הגראן קופה מוגדרת על-ידי ב.מ.וו כבעלת ארבעה מושבים, ומושב חמישי לנסיעות קצרות או לילד (האמצעי מאחור).
הגראן קופה מוצעת עם שלושה מנועים לבחירה. גרסת 640i מצוידת במנוע 3.0 ל' טורבו עם 320 כ"ס ו-45.8 קג"מ.
מעליה תוצע גרסת 650i שתצויד במנוע 4.4 ל' טווין-טורבו, עם 450 כ"ס ו-66.2 קג"מ.
מעל שתי יחידות כוח אלו נמצאת גרסת העל, M6 גראן קופה, לה 560 כ"ס ו-69.3 קג"מ המאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות.
כל מנועי סדרה 6 משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
קשה להתעלם מה-6 גראן-קופה על הכביש. היא דומה לגרסת הקופה עליה היא מבוססת, ובעלת מראה ספורטיבי היוצר תחושה של "משהו אחר” בהשוואה למכוניות הסאלון הרגילות בתצורת הסדאן.
-
תא נוסעים ומטען
הישיבה נמוכה הודות לעיצוב הספורטיבי וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה.
 
מאחור המושב מתאים לזוג נוסעים אבל יש אפשרות לנוסע שלישי (עדיף ילד) שיסבול מהעדר מקום לרגליים. איכות החומרים וההרכבה מעולים ורמת האבזור נדיבה מאוד.
-
מנוע וביצועים
למנועים המוגדשים זמינות כוח מצוינת וה-6 מאיצה באופן חזק כבר מסל"ד נמוך.
 
תיבת ה-8 ההילוכים עובדת בצורה חלקה למעט מעבר גס בין הילוך ראשון לשני תחת עומס.
 
צריכת הדלק תשתנה מאוד בהתאם לאופי הנהיגה - עם רגל קלה אפשר לקבל צריכת דלק טובה למדי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה הן בעיר והן מחוצה לה, המתלים ובידוד הרעשים מצליחים לנתק את הנוסעים ממה שקורה בחוץ.
 
למרות שלמכוניות ב.מ.וו יש מוניטין של הנאה מנהיגה הגראן קופה פחות מלהיבה מהצפוי.
 
היא מנותקת ומעט רכה מידי מהמצופה בהשוואה לסדרה 5 מקבילה.
-
תמורה למחיר
הגראן קופה דורשת פרמיה גבוהה ביחס לסדרה 5 - כ-200,000 ש"ח יותר - כשלמעט עיצוב פשוט יותר, היא משמעותית תהיה עדיפה עליה ברוב הסעיפים. המחיר גבוה אפילו ביחס למתחרות.
-
סיכום
מכונית הקופה ארבע דלתות הטובה ביותר, אבל גם היקרה ביותר.