אין לי ספק שבזמן קצר יחסית מצלמות הגאטסו המשולבות יצלמו תאונות בין כלי רכב שקרו כי הראשון חשב שהוא "יגנוב" את הרמזור אבל כאשר הבחין בגאטסו הכתומה התחרט, בלם בלימת חרום והרכב שאחריו שהתרכז בו בלבד וקיווה גם כן לעבור את הצומת יפגע בו בעוצמה רבה. ומה יקרה אם לחגיגה הזו בצומת תצטרף משאית שתגיע מהנתיבים הצולבים? אפשר כנראה יהיה להודיע לצוותי מד"א שאפשר להסתפק בזק"א. מעניין כיצד יסווגו את הגורם הישיר לתאונה זו? 1. האם תאונה שנגרמה מאי שמירת מרחק – ברור שכן. 2. האם תאונה שנגרמה מכניסה לצומת לא פנוי – גם כן. 3. האם התאונה נגרמה עקב נסיעה במהירות שאינה מתאימה לתנאי השטח – כמובן. 4. האם התאונה נגרמה כתוצאה ממצלמת גאטסו – חד משמעית כן, אם הנהג הראשון לא היה רואה אותה, התאונה לא הייתה מתרחשת.
הנהגים שצולמו בחודש האחרון ע"י מצלמות הגאטסו נוהגים במהירות גבוהה קיבלו 10 נקודות, הנהגים שצולמו עוברים באור אדום אבל במהירות חוקית גם הם קיבלו 10 נקודות, אבל הנהגים שצולמו עוברים צומת באור אדום במהירות גבוהה קיבלו 20 נקודות. בפעם הבאה שהם מבצעים עבירה בינונית יהיה עליהם להתיישב על ספסל "קורס נהיגה בסיסי" או קורס מתקדם לפי מספר הנקודות שצברו בהנחה שהתיק התעבורתי שלהם נקי. במידה ו- 20 הנקודות הביאו אותם ל-36 נקודות (דהיינו היו להם כבר 16 נקודות) הם אמורים לרכוש כרטיס חופשי תלת חודשי לתחבורה ציבורית.