
ומה עם האתגרים הכלליים של ב.מ.וו מבחינת עיצוב?
"הם באים היום מכמה כיוונים. ב-I למשל צריך לתכנן מכונית עם ערכים שונים מאלה שהיו לנו בעבר. הסביבתיות היום חשובה מבעבר וצריך לייצג זאת בעיצוב. סדרות 3-5-7 צריכות להיראות ככאלה שהלקוח יכול יהיה לנהוג בהן מבלי להצטדק שהוא נוסע במכונית גדולה. כי מבחינת מנוע הן חסכנויות מבעבר והשאלה איך מראים זאת בעיצוב. חלק מהתשובה הוא אווירודינמיות וגם זה דורש פתרונות חדשים".
נראה שאתם שמרנים יותר מאשר בתקופת כריס בנגל. מדוע?
"אני חושב שהעיצוב שלנו מתפתח והופך מעודן יותר. עשינו דברים פורצי דרך, אבל היום אנחנו מתקדמים בצורה הדרגתית יותר ודוחפים קדימה בכל דגם. החרטום של ב.מ.וו סדרה 3 הוא דוגמא טובה. אנחנו נראה שינוי דרך בכמה דגמים. זו אבולוציה בלתי פוסקת. אישית הייתי רוצה להבטיח שהעיצוב שלנו יישאר הכי ספורט-אלגנט שניתן. אלה הערכים שעושים את ב.מ.וו".
עד כמה משפיעים שווקי היצוא כמו סין על ההתפתחות שלכם?
"מצד אחד אנחנו לא עושים את המכוניות לעצמנו אלא ללקוחות ולכן אנו מקשיבים להם. מצד שני אנו חייבים להישאר נאמנים לעצמנו. אנחנו בודקים מה הלקוח רוצה ומאזנים זאת עם מה ואיך נכון לב.מ.וו לעשות ולהראות. ב-3 החדשה למשל אנחנו מציעים שלושה קווי מראה. כל אחד פונה ללקוח שונה, אבל הוא מציע ערך אחר של ב.מ.וו שמתאים לרוב לשוק מסוים".
האם אתה מקבל השראה מהעבר?
"מבחינתי חשוב מאוד שלא נגלוש לרטרו ושנסתכל על העתיד. אבל יש לנו היסטוריה חשובה שצריך לכבד. ב-3 החדשה החיבור בין הפנסים לכליות והזווית שלהן מזכירים את מה שעשינו בשנות השבעים. כרגע המכונית האהובה עלי מהעבר היא ה-3.0 CS משנות השבעים. זו תקופה שאני מאוד אוהב בב.מ.וו".
האם אתה נוהג ללכת לאירועים של מכוניות קלאסיות?
"כן, אבל אנחנו הולכים אבל לא רק לאירועים של מכוניות אלא גם לתערוכות של שעונים, אופנה, רהיטים ועיצוב תעשייתי".