ב.מ.וו סדרה 3 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2018 ב.מ.וו חשפה את הסדרה 3 החדשה, דור שביעי למכונית הנמכרת ביותר של היצרנית. ה-3 החדשה גדולה מקודמתה, אך שורה של שדרוגים הובילו דווקא לירידה במשקל של עד 55 ק"ג.
מתחת למכסה המנוע אין דרמות גדולות; שני מנועי בנזין - לשניהם ארבעה צילינדרים, מגדש טורבו ונפח של 2.0 ליטר. גרסת הבסיס, "320i", מציעה 184 כ"ס. הבכירה, "330i", מציעה 258 כ"ס. לשתיהן תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית.
ב.מ.וו לא שוכחת את דגם הכלאיים, וה-330e החדשה, שהצטרפה למבחר בקיץ 2019, מציעה טווח נסיעה חשמלי של 56 ק"מ בלי בנזין, לצד מערכת כלאיים חזקה יותר עם עד 292 כ"ס. דגם נוסף שהצטרף בקיץ הוא ה-M340i xDrive, שמציע הנעה כפולה, מנוע שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר, מגדש טורבו ו-374 כ"ס.
לצד כל זה, ב.מ.וו שדרגה גם את היצע מערכות הבטיחות; באופן תקני, מאכזב מעט לגלות שרק בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל והתרעת סטייה מנתיב, יוצעו ללא תוספת תשלום. מנגד, חבילת מערכות העזר בתוספת תשלום שודרגה, וכוללת בין היתר: התרעת נסיעה נגד כיוון התנועה, סיוע בהתחמקות ממכשול, סיוע בשמירה על הנתיב, התרעת רכב בשטח מת מהצד ומאחור וכמובן בקרת שיוט אדפטיבית - שהפעם גם תוכל לנווט את הרכב בתוך הנתיב.
בנוסף, יוצעו מערכת עזר לחנייה (עם שליטה מלאה על האצה, בלימה והיגוי), תצוגת מידע עילית לנהג עם מסך גדול ב-70% מבעבר ותאורת לד מלא בכל הגרסאות. בתוספת תשלום ניתן יהיה להזמין את תאורת הלייזר הקדמית של ב.מ.וו, לה טווח תאורה של יותר מ-500 מטר.
-
עיצוב ונוכחות
הדור החדש מציע עיצוב שונה לגמרי. למעשה, זה נראה כמו אחד מהצעדים הגדולים ביותר שעיצוב הסדרה 3 עושה קדימה מזה שנים, תוך אימוץ שפת עיצוב חדשה. התוצאה נאה, נעזרת בפרופורציות טובות, יחידות תאורה מרשימות והופעת ”ספורט-אלגנט“ מוצלחת.
-
תא נוסעים ומטען
בקוקפיט העיצוב נקי יחסית, איכות החומרים לא פחות ממעולה וכך גם הגימור. בדגם החדש שני מסכים; האחד הוא צג המולטימדיה שצמח לממדים ראויים ומשתלב באופן הרמוני בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית, והשני הוא לוח המחוונים.
תנוחת הנהיגה מעולה, אך שדה הראייה בעייתי לעיתים, בגלל לקורות A עבות.
מאחור, אם מסתפקים בשני נוסעים, יגלה הצמד מאחור שיש לו מרחב יותר מראוי, מרווחי הרגליים והראש שם מצוינים, ביניהם משענת יד נוחה ולשניהם בקרת מיזוג משלהם. לשלושה יהיה צפוף.
 
-
מנוע וביצועים
לגרסת ה-330 מנוע 2.0 ליטר מוגדש המייצר 258 כ"ס ו-40.8 קג"מ, והמנוע הזה חלק וחזק ומתאים מאוד לאופיה של ה-3 החדשה. ל- M340i xDrive הספק של 374 כ"ס, הנעה כפולה ומתלים אדפטיביים, והיא מספקת תאוצות מרשימות מאוד.
הביצועים מצוינים בגרסה ההיברידית (330e) שמציעה עד 292 כ“ס. השידוך לתיבה האוטומטית (8 היל‘) מנפק יחידת הנעה יעילה, זריזה וביצועיסטית מחד ומעודנת ונעימה מאידך.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית בעיר ומשתפרת מחוצה לה, וזאת מכיוון שהמתלים מכוילים נוקשה למדי — בעיר זה מפריע, ומחוץ לעיר זה עוזר להתמודד עם שינויי גובה וכביש גלי.
בפיתולים ב.מ.וו סדרה 3 2019 נענית להפניות ההגה כמעט בחיוך, וההיגוי מהיר וחד יחסית. משקל המכונית מורגש, למרות שהוא נמוך ביחס לדור הקודם. גם הגודל מורגש; זו מכונית עם מידות של סדרה 5 מלפני שני עשורים. במגבלות, הרחוקות יש לומר, נמצא תת היגוי קל, עדין, ונשלט.
הבלימה מעולה, גם בעוצמה וגם בתחושה, האחיזה גבוהה מאוד והתחושה היא שהמכונית בטוחה מאשר קודמותיה. וכן, ניתן פחות ״לשחק״ איתה – כי ככה עשו אותה.
 
-
תמורה למחיר
הגרסה ההיברידית היא הגרסה היחידה של ב.מ.וו סדרה 3 2019 המשווקת כיום בישראל, והיא מציעה תמורה טובה למחיר.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 3 2019
תחילת שיווק דור חדש בישראל במחצית השניה של 2019.
-
סיכום
סדרה 3 החדשה מבצעת נהדר כמעט בכל התחומים, וחוזרת להיות קובעת הרף בקטגוריה.