יגואר מעולם לא ייצרה סטיישן, או אסטייט (Estate) בשפת יגואר – עד להשקת גרסה כזו ל-X-טייפ ב-2004, שיוצרה עד להפסקת ייצור הסדרה ב-2009. מאחורי השמועות אודות הכוונה להציע גרסת תא מטען מוגדל לאחד הדגמים שלה, עמדו כוונות אמיתיות שנשקלו היטב בעבר. הצלחת גרסאות הסטיישן של מתחרות ה-XF – אודי A6, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס – מסבירה את הצורך של יגואר בגרסה כזו משלה.
בתקשורת הבריטית מצוטט ראש פרויקט ה-XF ביגואר, אנדרו ויימן, כי "פרויקט ה-XF סטיישן נמצא בפיתוח". ויימן לא הרחיב לגבי זמן ההשקה הצפוי או מפרטים טכניים כלשהם, למעט אזכור לגבי העיצוב, "אותו יעשה איאן קאלום (מעצב יגואר) משהו מיוחד ושונה". ההערכות מדברות על מראה מעוגל וספורטיבי יחסית לצללית המתחרות, שמיועד לשמר ייחוד ספורטיבי וייחודי יותר לגרסה השימושית של יגואר XF.