מרצדס E קלאס 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2016 הוצג הדור החדש של ה-E קלאס, דור עשירי במספר.
כמקובל במרצדס, גם הדור החדש של מכונית הסאלון מציע את מיטב הטכנולוגיה הקיימת בעולם הרכב, הן ברמה הבטיחותית והן ברמת הפאר.
בהתאם למציאות העכשווית, הדגש ב-E קלאס הוא על מערכות הבטיחות המתקדמות - אלו יוצרות רף חדש בסגמנט הסאלון ובכלל, המקרבות את עולם הרכב למכונית האוטונומית יותר מתמיד.
ל-E קלאס מגוון מנועים רחב ומרשים - מ-2.0 ל' טורבו-בנזין עם 184 כ"ס ועד גרסאות AMG אימתניות, עם מעל 600 כ"ס.
לישראל הגיעה ה-E קלאס בסוף יוני 2016, כשהיא חמושה במרבית מערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות (גם אם כאופציה), אבל במפתיע - עם היצע מנועים קטן יחסית, המבוסס ברובו על מנועי דיזל; גרסאות הבנזין יגיעו לישראל בהמשך.
-
עיצוב ונוכחות
ל-E קלאס הופעה נאה ומכובדת בבסיסה, אך ניכר מלפנים ומאחור ניכר דמיון רב מדי ל-C הקטנה ממנה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של ה-E קלאס מיישרת קו עם זו שב-S קלאס - וזה אומר מופע מרשים מאוד.
 
מצד שני, איכות הגימור ונוחות התפעול מקבלים ציונים קצת פחות ממושלם.
 
למרות המידות הנדיבות, המרווח מאחור הוא רק 'בסדר'.
-
מנוע וביצועים
גרסת הדיזל שנבחנה (2.0 ל', 195 כ"ס) תתאים לנהגים רגועים - עם הרבה כוח בסל"ד נמוך וחיבה מועטה לסל"ד גבוה.
 
בתמורה, מתקבלת צריכת דלק מעולה - 14.8 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
-
נוחות והתנהגות
רכב המבחן צויד בחבילת ה-AMG האופציונלית, הכוללת כיול נוקשה יותר, מרכב מונמך וצמיגים נמוכי-חתך.
 
התוצאה היא איכות נסיעה נעימה - אבל מאכזבת ביחס למצופה מ-E קלאס, בעיקר בשל בידוד שיבושים ורעשים לא מוחלטים.
-
תמורה למחיר
מחירה ההתחלתי של ה-E קלאס יקר ביחס למתחרות. מצד שני, גרסת הדיזל ייחודית ותתאים לגומעי המרחקים.
-
סיכום
מצדיקה את המסורת המפוארת של מרצדס. גרסאות הבנזין מסקרנות.