פורשה 918 ספיידרפורשה הודיעה רשמית על פתיחת רשימת ההזמנות למכונית-העל החדשה והמהפכנית שלה – ה-918 ספיידר. מכונית העל ההיברידית, שהוצגה לראשונה כקונספט בתערוכת ז'נבה 2010, מבטיחה לשנות את עולם מכונית העל בזכות שילוב בין ביצועי על וצריכת דלק נמוכה מזו של מכוניות היברידיות עממיות ורכבי דיזל.

לצורך כך, ממש כמו הקונספט, ה-918 הסדרתית תעשה שימוש במנוע V8 גבה-סל"ד שיספק כ-500 כ"ס לגלגלים האחוריים דרך תיבת PDK כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים. לזה יתווספו שני מנועים חשמליים בהספק של 218 כ"ס – אחד מלפנים ואחד מאחור – כך שלמעשה תיווצר מכונית עם הנעה כפולה לפי-דרישה, ועם הספק משולב של 718 כ"ס...
נתונים הביצועים, כצפוי, מהממים: 3.2 שניות למאה ומהירות מרבית גבוהה מ-320 קמ"ש (אנשי פורשה גם מספרים על זמני הקפה בנורבורגרינג שיורדים מ-7:30 דק'), אבל הנתונים המפתיעים באמת הם של צריכת הדלק המוצהרת – 33 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 70 גרם לקילומטר בלבד, נתונים נמוכים אף מאלו של טויוטה פריוס!

על מנת להשיג את המספרים המרשימים הללו, ה-918 ספיידר, המוגדרת כהיברידית פלאג-אין (כלומר, מכונית כלאיים שמצבריה ניתנים לטעינה משקע חשמל), תאפשר נסיעה באמצעות המנועים החשמליים בלבד עד למרחק של כ-26 ק"מ או עד מהירות של 150 קמ"ש.


מהאיורים הראשונים שפורסמו נראה שנעשו מעט מאוד שינויים ביחס למכונית הקונספט היפהפייה, וגם הדגם הסדרתי יצויד בגג קשיח נשלף שיאפשר להופכה מקופה לרודסטר בתוך שניות ספורות.

הייצור יחל רק בסוף שנת 2013, אך רשימת ההזמנות ל-918 היחידות שייוצרו כבר נפתחה, במחיר התחלתי של 645,000 יורו באירופה – משהו כמו 3.2 מיליון שקל, לפני מיסים (כלומר, מחיר משוער של כ-6 מיליון שקלים בישראל אחרי מיסים...). כדי שהלקוחות המאושרים לא יתבאסו עד סוף 2013, מציעה להם החברה לרכוש בינתיים גרסה מיוחדת של ה-911 טורבו S – קופה או קבריולה – שתוצע אך ורק למזמיני ה-918 ספיידר. גרסאות אלו יובדלו בצביעה ייחודית ובלוחית עם מספר התואם את מספר ה-918 ספיידר שהזמנתם, וייהנו, כמובן, מאותם 530 סוסים וביצועים מדהימים שהטורבו S מציעה במקור.