האם זה לא מגביל?
"ה-911 היא בבירור לב ה-DNA שלנו, אבל אם תסתכל על הצמיחה שלנו, שהחלה בפורשה קאיין ובפנאמרה, הם מנסים להגדיל את ערכי המותג. הם נשענים על עיצובה של פורשה 911 אבל יש בהם ניסיון ליצור חדש. כשמתחילים מדף חדש וללא היסטוריה, יש את כל החופש אבל ללא קווי הדרכה".
השתלטות פולקסווגן גררה שמועות על דגמים חדשים, למשל פנאי קטן יותר. מה זה אומר?
"זה אומר שתהיה הרבה עבודה. יש אסטרטגיה שפורשה תגדל. כרגע אנחנו בודקים מה אפשר לעשות ולאן כדאי להתפתח. מחלקת העיצוב צריכה להביא את הרעיונות למראה כדי לבדוק את הפוטנציאל. ואז אנחנו חוזרים לשאלת הזהות או המוצר. אנשים רוצים לרכוש מכונית יפה, אבל הם רוצים גם שתיראה כמו פורשה, והעבודה שלנו היא ליצור מוצרים שייראו פורשה מבלי להעתיק את ה-911".
מה לטעמך קווי היסוד במראה של פורשה?
"יש אלמנטים ברורים. שהכנפיים יהיו גבוהות ממכסה המנוע: ב-911 זה היה קל כי המנוע מוקם מאחור. לכל דגם יש את יחידות התאורה שלו, אבל חיבורן לגוף דומה. מאחור אנחנו מדברים על ה'כתפיים' הרחבות מעל לגלגלים, ושמשה שהופכת צרה בחלק התחתון. אבל הסוד הגדול הוא הטיפול במשטחים והקימור שלהם. אנחנו עובדים לא פעם עם מעצבים חיצוניים ואת זה קשה להם לתפוס".
עד כמה שרירי יהיה המראה שלכם בעתיד?
"פורשה צריכה נוכחות ועדיין להיות צנועה. ה-911 טורבו למשל שווה בביצועים לפרארי, אבל צנועה בהרבה במראה".
היית עצמאי. האם לא יהיה קשה לעבוד תחת וולטר-דה סילבה בקבוצת פולקסווגן?

האם אינך חושש שבתהליך הגדילה תאבדו את הייחוד?
"אנחנו מוכרים 100,000 מכוניות וגם אם נכפיל זאת עדיין נהיה קטנים. אז אין סכנה שנאבד את הייחוד. עלינו לקחת החלטות נכונות, לבחור דגמים שמרחיבים את המבחר באופן נכון. לפני כמה שנים היה קשה לקבל שיצרנית ספורט תייצר רכב שטח, ואנחנו הוכחנו שאפשר ליצור משהו אחר. לדעתי יש קצת מגבלות אבל לא הרבה".
האם הספידסטר אומרת שאתם פוזלים אחורה? האם יש סיכוי למשל לקבל 928 מודרנית?
"ה-911 ספידסטר היא סיפור שונה, כי לקחנו מכונית מיוחדת מהעבר והחזרנו את הרעיון. אבל אני מנסה להסתכל קדימה".