פולקסווגן פולו: חוות דעת מקוצרת
חיצונית אין מקום לטעויות. הפולו לובשת את הפנים החדשות של המותג ונראית כמו פולקסווגן גולף מוקטנת. ייתכן שמכאן גם מגיע העניין הרב שהיא מייצרת בארץ. היא נראית חסונה, מוצקה וגדולה אך גם מאוד עכשווית וצעירה מאחותה הבוגרת. בנוסף, העובדה שהפולו נראית כמו גולף מוקטנת מלמדת היטב על השאיפות של מתכנניה.

בתנועה
בחרטום פולקסווגן פולו פועם מנוע ה-TSI בנפח 1.2 ליטר שבעזרת מגדש טורבו מייצר 105 כ"ס ומומנט של 17.8 קג"מ שמושג כבר ב-1,500 סל"ד. יחד עם תיבת ה-DSG שלה שבעה הילוכים נתוני הביצועים מבטיחים: 190 קמ"ש מרביים וזינוק למאה ב-9.7 ש'.
זינוק ראשון מאשר שהביצועים מצוינים, ומושגים באופן בוגר, ליניארי עם צבירת מהירות עקבית. ניתן להאיץ כמעט בכל מצב, וגם בעליות תלולות היא מפתיעה. תיבת ה-DSG לא תמיד חלקה כמו אוטומטית, ולעיתים מרגישה מעט עסוקה, אבל היא עושה את העבודה. באופן מעניין המנוע הקטן אינו שש לטפס למעלה ולמעשה גם אין צורך בכך. מאידך התחושה מעט מחוספסת ולעיתים רועשת מדי בעמידה.
גם מבחינת התנהגות ממשיכה פולקסווגן פולו להציע את אותו אופי בוגר ומגובש. היא אינה שופעת שמחת חיים אבל מבצעת היטב ומעניקה תחושת ביטחון. הגה הכוח החשמלי אינו פטפטן אך פעולתו ברורה ולמרות תת-היגוי בולט הרפיה מהדוושה מחזירה את החרטום לקו הנכון באופן מהנה. עם המומנט השופע מפתיע לגלות עד כמה קל לאתגר את בקרת היציבות. הבלמים לא הרשימו ותחת עומס מתמשך אבדו עוצמה.
מבחינת טיפול בפני האספלט המצולקים שלנו מציעה הפולו תחושה גרמנית – כלומר נוקשה אך לא מתרסקת. הנוחות פחות טובה מזו שפגשתי בגרסת ה-1.4 ליטר בעבר. בנוסף, האווירה המעודנת נפגעת מרעשי רוח, כביש וכאמור לעיתים גם מרעש מנוע.

סיכום
מה שהופך את פולקסווגן פולו למכונית מוצלחת ואחת הטובות בקבוצתה היא התוצאה המגובשת והשלמה. היא מרגישה איכותית וחסונה מרוב המתחרות בקבוצה, ובוודאי מאחיותיה לקבוצת פולקסווגן (סקודה פאביה וסיאט איביזה), היא מצוידת היטב ומעניקה גם ביצועים מצוינים.
מצד שני, עם תג מחיר של 113,000 שקלים לגרסה הנבחנת היא היקרה ביותר בקבוצתה; אפילו מיריבותיה האירופאיות הישירות.
עוד על הפולו החדשה – בגליון אוטו הקרוב.