סיאט איביזה 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור החמישי של סיאט איביזה הושק בישראל בספטמבר 2017 ומאז נמכר ללא עדכונים מכאניים ורק עם שינויי אבזור (ראו דפי דגם קודמים לפירוט המלא). גם בשנת 2020 לא בוצעו בדגם שינויים מכאניים כשהשינוי היחיד נוגע להפסקת שיווק גרסת ה-1.5 ל' (4 ציל'), 150 כ"ס ותיבה ידנית (6 היל'), וביטול תוכניות סיאט העולמית להצגת גרסת קופרה חזקה לאיביזה. במקומה – כצו האופנה הנוהר אחר קרוסאוברים – הודיעה סיאט העולמית על גרסת קופרה לארונה.
הדור הזה הוא הראשון בקבוצת פולקסווגן להתבסס על פלטפורמת MQB-0 – הגרסה המוקטנת לפלטפורמה המודולרית של הקונצרן. הממדים הם מהגדולים בקבוצה ובזכות פרופורציות מוצלחות נוצר רושם דינמי התואם את תדמית המותג.
אין שינוי בתחום יחידות הכוח אשר כולל את אותם מנועי טורבו-בנזין 1.0 ל' (3 ציל') בשני הספקים (95 או 115 כ"ס) בשידוך לתיבה 7 הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמד או 5 הילוכים ידנית.
בתחום הבטיחות איביזה מציעה כסטנדרט בלימה אוטונומית בכל רמות האבזור והגרסאות, ופרט לרמת גימור 'רפרנס' הבסיסית גם בקרת שיוט אדפטיבית. אין בקרת סטיה מנתיב או ניטור שטחים מתים, שהתחילו להופיע גם בקטגוריה הזו. המשמעות היא שאיביזה מחויבת בהתקנת מערכת מקומית כמו מובילאיי.
-
עיצוב ונוכחות
בזכות הפרופורציות, בזכות משחקי הנפח בדפנות ובמכסה המנוע, בזכות קו השמשות ועוד שלל נגיעות, סיאט איביזה 2020 מציגה מראה דינמי ונאה מאוד.
-
תא נוסעים ומטען
איכות החומרים פשוטה ברובה ויחד עם עיצוב סולידי מתקבל חלל מעט אנמי למראה ומגע. איכות ההרכבה והנדסת האנוש טובה מאוד. הממדים הם מהגדולים בקטגוריה וזה ניכר במרווח בתא הנוסעים וגם בתא המטען.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-115 כ"ס של מנוע ה-1.0 ל' זריזה ומהנה. התיבה נוטה להעלות הילוכים ולהשאיר את המנוע בסל“ד נמוך בו הוא רועש, רועד ולא דוחף מספיק, אבל בסה"כ השילוב ביניהם עובד מצוין. מנגנון דימום/התנעה לעיתים מפריע ביציאה מרמזור. צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מעט נוקשים וזה מורגש במעבר על שיבושים קשים בעיר, ועל שיבושים קטנים במהירות בינעירונית שם היא זזה ורוטטת מעט יותר מהמצופה. סה"כ ברוב מתארי הנסיעה, נוחות הנסיעה הכוללת סבירה, בין היתר גם בגלל בידוד הרעשים המוצלח.
התנהגות הכביש בטוחה ומאוזנת. אבל אין כאן את מרכיב ההנאה מנהיגה בין היתר בגלל ההיגוי קל מדי וזוויות גלגול מורגשות.
 
-
תמורה למחיר
סיאט איביזה 2020 ממשיכה להציע חבילה טובה מאוד. המרחב מלפנים ומאחור הוא מהגדולים שבנמצא, תא המטען גדול ויעיל, הנדסת האנוש מוצלחת, יחידת הכוח זריזה וחסכונית והמולטימדיה מצוינת. מצד שני, המתחרות כבר מציעות נוחות נסיעה וביצועים עדיפים, ויותר אבזרי בטיחות. שימו לב שהיא נמכרת עם שנתיים אחריות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה רפרנס 1 ליטר טורבו עם כ-2200 יחידות.
אחריה גרסת FR 1 ליטר טורבו עם כ-700 יחידות.
 
-
סיכום
היתה ונשארה אחת המתמודדות החזקות בקטגוריה.