לפני מספר שבועות סיפרנו לכם על כוונת פיג'ו
להציג מחליפה ל-407 הותיקה שתיקרא 508. את ההערכה שהמחליפה תכונה 508 חיזקה העובדה שיום לאחר פרסום הידיעה חשפה פיג'ו את
ה-408 המיועדת לשוק הסיני. כמו כן הערכנו שלקראת תערוכת ז'נבה תציג
פיג'ו קדימון ל-508, הערכה שמתאמתת כאשר פיג'ו חושפת היום את הקונספט החדש שנקרא 5by Peugeot או בקיצור 5. ה-5 של פיג'ו אמורה להציג את קו העיצוב החדש של פיג'ו, ביחד
הרודסטר SR1 שתוצג אף היא בתערוכת ז'נבה הקרובה. ניתן להבחין לפי התמונות שבדומה ל-SR1 נוטשים בפיז'ו את מראה הלוע הפעור בחזית לטובת גריל מעודן יותר ואת פנסי החזית הענקיים הנמתחים לאחור לטובת יחידות תאורה דקות המשולבות בנורות LED. גם יתר קווי הגוף מפולסים ודינאמיים ויחד עם צללית הקופה יוצרים מראה של מכונית הקטנה מפי גודלה. וה-5 אכן גדולה. מידותיה של ה-5 ממצבות אותה על הגבול שבין משפחתית גדולה למכונית סאלון ולא בכדי. ה-508 אמורה להחליף גם את ה-607 הסאלונית שלא זכתה להצלחה רבה. אורכה של ה-5 עומד על 486 ס"מ, רוחבה על 188 ס"מ, גובהה על 142 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח לאורך של 281.5 ס"מ. לשם השוואה, ה-5 של פיג'ו ארוכה במעט מה
פורד מונדיאו, שנחשבת למשפחתית הגדולה בעלת המידות הנדיבות ביותר כיום, רוחבה זהה והיא נמוכה משמעותית.
מבחינה מכאנית מתקדמת ה-5 של פיג'ו עוד צעד לכיוון יחידת הנעה היברידית המשולבת במנוע דיזל. ל-5 יש מנוע HDI בנפח 2.0 ליטר המספק 163 כ"ס אליו מצטרף מנוע חשמלי המניע את הגלגלים האחוריים ומספק 37 כ"ס. שילוב כזה אמור להגיע בקרוב יחד עם ההנאה הכפולה ל-3008 הקרוסאובר של פיג'ו. לפי פיג'ו אמור להספיק שילוב הדיזל והחשמל לתצרוכת דלק ממוצעת של 26 ק"מ לליטר ופליטה של 99 גרם CO2 לק"מ.