כדאי לזכור שהמכוניות הראשונות של סאיק הושקו בארץ כבר לפני שנה. לפי מנור הכוונה הייתה להביא את המכונית החדשה בסוף 2009; "היו לנו כבר מאה מכוניות בדרך והמחיר היה אמור להיות בקבוצה 3, כלומר כ-135,000 שקלים". המכונית, שמבוססת על פלטפורמת הרובר 75 ומצוידת במנוע 1.8 ליטר מוגדש, הייתה אמורה להגיע ברמת ציוד גבוהה שכוללת עור, חישוקים קלים, מצלמה אחורית ועוד. לפי מנור, ישראל הייתה אמורה להיות השוק הראשון אליו מגיעה סאיק באירופה.
כדאי להבין שמבחינת התזמון המשמעות של אי-מתן האישור גדולה. אם בלובינסקי היו מצליחים להתחיל בייבוא בחודשים האחרונים של 2009, הם היו יכולים להמשיך בשיווק הדגם בתקינת יורו 4 עד 2011. היות והמכונית לא קבלה את אישורי הכניסה בזמן הדרוש, היא תיאלץ כעת לעמוד בתקינת יורו 5, מה שידחה את נחיתתה עד לעמידה בתקן זה (ואולי גם יעלה את מחירה). בלובינסקי רוצים שמשרד התחבורה יאשר את עמידת המכונית בתקינה שהייתה נהוגה בישראל עד סוף אוגוסט או שיעניק לה רישיון יבוא לסדרת רכב קטנה של עד 1,000 כלים (עד לסוף 2010). בהתאם לתביעה של לובינסקי, המקום היחיד בו לא חפפה המכונית לתקינה האירופאית היה בנושא אחוזי המחזור של הרכב, תחום בו, לפי היבואן, לא דרש עד כה משרד התחבורה עמידה בתקן האירופאי.
בלובינסקי עדיין מקווים להצליח להתגבר על הקשיים ולהביא את המכונית השנה, אך מספרים שהיא תעמוד בתקינת יורו 5 כבר בסוף 2010 יחד עם דגמים נוספים של סאיק.