
סיבוב ראשוני בעיר וה-i הידנית מרגישה ממש ממש בסדר. עם יחסי העברה קצרים ומנוע גמיש שמשיג את שיא המומנט כבר ב-2800, היא מעניקה תחושה זריזה ומלאת חיים. כמעט כמו בקטנות של פעם. הגמדה שלנו לא תתפס מאחור ברמזור, והיא נכונה להסתער על פערים שמתפתחים בתנועה ולהשתחל בין המכוניות הגדולות. המנוע הגמיש והיחסים הקצרים נותנים אשליית כוח ומאפשרים לשייט בהילוך גבוה במהירות איטית. לכן, באופן מפתיע לכלי עם מנוע קטן, אין צורך לעבוד הרבה עם התיבה. וגם כשצריך זו לא משימה ממש קשה – מדובר בתיבה נעימה וקלה לתפעול (שילוב המצמד קצת גבוה מדי). התחושה, כמו שתאשר גם מכונת המדידות הביונית שלנו, היא שזו מכונית הרבה יותר זריזה מאחותה האוטומטית.
הקצב מתעמעם מעט כאשר יוצאים לכביש הבין עירוני, וחולפים על פני קו ה-80 קמ"ש. היא יכולה לעמוד בקצב של כביש מהיר אבל דורשת יותר מאמץ. היא כמובן גם אינה משייטת בנינוחות אלא מרגישה מעט עסוקה. כאשר מצפינים לאיזורי כביש שש פלוס, המצב קצת פחות טוב, אבל היא מסוגלת להגיע לשם בניגוד לאחות האוטומטית.
גם הגרסה האוטומטית מרגישה לא רע בעיר. היא מגיבה היטב ביציאות מרמזור ובקצב העירוני עושה את העבודה. התיבה עצמה מתפקדת באופן נעים ובוגר. באופן צפוי ככל שעולה המהירות קצב ההאצה יורד, והמכונית דורשת יותר מאמץ מאשר בידנית על כבישים מהירים – והפער הולך וגודל ככל שמצפינים. לעבור כאן את ה-120 קמ"ש זו כבר משימה של ממש ובעליות ארוכות תתקשה ה-i הזו לשמור על קצב סביר (בייחוד אם לא לקחתם תנופה). כמובן שגם עקיפות אינן ממש קלילות לביצוע, אבל בסופו של דבר גם המכונית הזו מסוגלת להסתדר מחוץ לעיר (גם אם היא מרגישה עסוקה מדי). שתי המכוניות אינן ממש שקטות מחוץ לעיר, עם רעשי כביש ומנוע די בולטים.
מצד שני בשתיהן יש את הכיף האתגרי בלהגיע לקצה יכולת המנוע ולתכנן כל עקיפה. מכוניות קטנות וחלשות מביאות עימן הרבה עניין ואתגרים ואני אוהב זאת.
כמובן שהגרסה הידנית חסכונית יותר עם 14 ק"מ לליטר לעומת 10 לאוטומטית, שהציגה צריכה דומה לאחותה הגדולה.
מבחינת התנהגות ממשיכות הגרסאות הזולות להפגין את אותה יכולת מאוזנת וטובה. באופן מצחיק דווקא הגרסה שנראית ספורטיבית יותר אוחזת פחות (בגלל צמיגים צרים יותר) ומצליחה להפעיל את בקרת היציבות (ההיסטרית מעט) גם על יבש. גם ההגה שלה מעט קל מדי ויותר מעורפל במרכז. מצד שני הדיווידנד של הצמיגים הצרים הוא נוחות נסיעה עדיפה בעיר. הגרסה האוטומטית מרגישה קשיחה יותר, כמו ה-1.2 ל' שפגשנו בעבר. היא מעט קופצנית אבל לא מתרסקת על מהמורות בעיר ופעולת המתלים בוגרת.

זו פעם שלישית שהננסית של יונדאי מתייצבת אצלנו למבחן וזוכה למחמאות. שוב התרשמנו מהיכולת והתחושה השלמה במכונית כה קטנה. פעם נוספת אהבנו את החבילה, האיכות והיכולת לייצר הרגשה של רכב בוגר ומודרני שאינו דורש וויתורים ויכול, במקרה הצורך, לחרוג מגבולות העיר. הגרסה הידנית שבתה את ליבינו. למרות היגוי קצת פחות מדויק היא תוססת ושובבה כמו שקטנה לצעירים צריכה להרגיש, מבלי שהמנוע יכניס אתכם לצרות. בקיצור, מתאימה לילדים שלכם (אם הם קצת יותר גדולים משלנו). ואנחנו בפירוש חושבים שמי שיתגבר על המחסום הידני יזכה לתמורה מצוינת. הגרסה האוטומטית חשובה יותר, כך נראה, עבור ציי הרכב. היא אמנם עושה את העבודה היטב, ואינה נחותה באופן בולט מאחותה הבכירה, אך גם פער המחיר בינה לבין גרסת ה-1.25 אינו מאוד משמעותי (83,000 מול 88,000 שקלים). ומכיוון שיתרון הביצועים של הגרסה החזקה מורגש, מי שחושב להעביר יותר זמן מחוץ לעיר צריך להעדיף אותה.