יונדאי i10 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מרווח טיפולים: שנה או 15,000 ק"מ, המוקדם מביניהם.
בתערוכת פרנקפורט 2019 הציגה יונדאי את הדור החדש והשלישי של מכונית המיני שלה: i10. אלינו היא הגיעה בפברואר 2020 מחליפה מכונית שהייתה אחת המצליחות והמוצלחות בזירת המיני הישראלית כבר מדורה הראשון.
היא מתבססת על פלטפורמה משודרגת של הדור היוצא ומציגה בסיס גלגלים שגדל מאוד עם תוספת של 4 ס"מ ל-242.5 ס"מ. שאר הממדים דומים לדור היוצא כשהרוחב גדל ב-2 ס"מ לנתון נדיב לקטגוריה: 168 ס"מ. הגובה התכווץ ב-2 ס"מ ל-148 ס"מ, והאורך הכללי גדל בחצי ס"מ. נפח תא המטען לא השתנה ועומד על 252 ל'.
הדור החדש מבשר על שינוי משמעותי במפרט הטכני – תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית עם מצמד בודד שמחליפה תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית פלנטרית בדור היוצא. לטענת היבואנית מחשב ניהול תיבה כויל במיוחד עבור השוק הישראלי ולטובת מעברים חלקים יותר. כבעבר הדגם מוצע גם עם תיבה ידנית (5 הילוכים). תצרוכת הדלק הרשמית זהה לזו הרובוטית.
יש גם המנוע חדש. 1.2 ל', ארבעה צילינדרים, 84 כ"ס ומומנט של 12 קג"מ (לעומת מנוע 1.25 ל', 87 כ"ס ו-12.2 קג"מ.
לראשונה בישראל, מוצע הדגם עם מפרט בטיחות מקורי (בדור הקודם היו רק התרעות התנגשות וסטייה מנתיב שנוספו אחרי מתיחת הפנים ב-2017 ולא הגיעו לישראל). בכל רמות הגימור יש בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון בהיגוי (לראשונה במכונית מיני בישראל), התרעת הירדמות, עמעום אורות גבוהים אוטומטי והתרעה על תחילת תנועה של הרכב לפניכם.
יש ארבע רמות גימור. הגרסה הידנית מוצעת רק ברמת גימור 'אינטנס' שכוללת ארבע חלונות חשמל, מולטימדיה מקורית, מסך "8 ושיקוף טלפונים (אנדרואיד אוטו וקארפליי), שקע USB, כיוון גובה מושב נהג, מראות חשמליות, חיישני אורות וגשם וחישוקי "14 וחיפויי פלסטיק. רמת הבסיס הרובוטית, 'אינספייר', מוסיפה שמשות כהות וקונסולה מהודרת יותר. רמת 'פריים' רובוטית משדרגת את החישוקים לקלים ומעלה מידה ל-"15. בפסגת רמת 'סופרים' שמיועדת ללקוח הפרטי ומצוידת בבקרת אקלים, תאורת יום מסוג לד (במקום נורות רגילות) שמתפקדת גם כתאורת פנייה, פנסי ערפל, מאותתים במראות (במקום על גוף הרכב) וחישוקי "16 קלים.
-
עיצוב ונוכחות
הדגם החדש נראה מודרני ובעל הופעה מוחצנת מקודמו. הקווים המחודדים מוסיפים המון, לממדים הקטנים יחסית (בכל זאת, רכב מיני) ומעניקים למכונית נוכחות רבה.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה לא פחות מזה החיצוני. בתא הנוסעים שילוב צבעים מוצלח, ומרכיבי עיצוב מיוחדים שתורמים לתחושה שלא מדובר ברכב מסגמנט קטן וזול. חומרי הדיפון, על אף היותם מהסוג הנוקשה, משדרים תחושה איכותית למדי.
המרחב מאחור מעולה, עם מרווחים מצוינים לכל כיוון ביחס לדגמים אחרים בסגמנט. נפח תא המטען לא השתנה, ועומד על 252 ל' סבירים בהחלט לשימוש עירוני.
 
-
מנוע וביצועים
השינוי המשמעותי יותר נוגע לתיבת ההילוכים האוטומטית. זו תיבה רובוטית חד-מצמדית, שהחליפה את התיבה הפלנטרית המיושנת (4 הילוכים). יש גם מנוע חדש: כעת 1.2 ל' (84 כ"ס) במקום 1.25 ל' (87 כ"ס). בסביבת המחייה הטבעית שלה, בעיר, i10 מתנהלת בצורה נעימה, ולא מורגש מחסור משמעותי בכוח. מחוץ לעיר וככל שהמהירות עולה, מורגש מחסור בכוח והתחושה המתקבלת מאומצת וצבירת המהירות איטית.
תיבת ההילוכים מפתיעה לטובה: היא אמנם חד-מצמדית ולא ניתן לטעות בכך (מורגש בעיקר בהחלפה בין הילוך ראשון לשני), אך מדובר באחת התיבות המעודנות מסוגה. תצרוכת הדלק מצוינת עם 15.7 ק“מ לליטר בימי המבחן המאומצים – טובה משמעותית מהדור הקודם.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של יונדאי i10 2020 נוקשה, ונוחות הנסיעה בינונית בהתאם. מעבר על פסי האטה מתבצע בצורה מרוסנת ומוצלחת יחסית. בידוד רחשי הרוח והמנוע סבירים בהחלט, אך רעשי כביש וצמיגים נוכחים בתא הנוסעים באופן די בולט.
ל-i10 יש פוטנציאל להנאה. זוויות הגלגול שטוחות וההתנהגות טובה הודות לאותם מתלים נוקשים וצמיגים רחבים נמוכי חתך. עם זאת, ביצועי יחידת הכוח אינם תואמים ליכולת הדינאמית הטובה, ואינם מאפשרים מימוש אמיתי שלה.
 
-
תמורה למחיר
יונדאי i10 2020 היא מכונית מיני מוצלחת מאוד. עם עיצוב נאה, תא נוסעים מרווח ושימושי, יחידת כוח חסכונית, אבזור בטיחות מתקדם ומחיר תחרותי. התמורה מצוינת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה פריים 1.2 ליטר עם כ-3400 יחידות.
אחריה גרסת OPEN SKY ליטר עם כ-400 יחידות.
 
-
מה חדש ביונדאי i10 2020
דור חדש (שלישי) לדגם, פלטפורמה משודרגת, מנוע חדש, תיבת הילוכים אוטומטית חדשה (רובוטית מצמד בודד לעומת פלנטרית בדור הקודם), לראשונה בישראל עם מערכות בטיחות אקטיביות.
-
סיכום
מכונית קטנה ומוצלחת.