לא על המנוע לבדו וכו' וכו': בנוסף לטיפול מקיף בכיול מכלולי השילדה, הרי שבהתאם למגמה מבורכת בה אנו נתקלים יותר ויותר, אלפא השקיעה מאמץ רב בחסכון במשקל (כיאה למכונית הנושאת את הכינוי GTA, ראשי תיבות של Gran Turismo Alleggerito; משמעות המילה האחרונה היא, פחות או יותר, "קל יותר"). חלקים כמו הספוילר האחורי, הגג ובתי המראות עשויים סיבי פחמן, ובמיתלים והבלמים נעשה שימוש באלומיניום, וחלקים רבים עברו אופטימיזציה לטובת הדיאטה הנחוצה. המיתלים עברו הנמכה של 20 מ"מ יחד עם תכנון מחודש של הגיאומטריה, תושבות שונות ועוד, ויותר משמעותי – בולמי זעזועים אקטיביים שפותחו יחד עם Magneti Marelli, היודעים לשנות את תכונותיהם בהתאם לעומסי צד או אורך משתנים בעת פניה, האצה או בלימה, לפעול במשולב עם פקודות ההיגוי והבלימה, וכך לצמצם את תנודות השילדה במצבים קיצוניים; בנוסף, הבולמים מתרככים ומתקשחים בהתאם לפני הכביש כדי לספק ספיגה טובה ונוחות גבוהה מבלי לפגוע בשליטה על המרכב, ובהתאם למצב שנבחר במערכת ה-DNA. ההגה זכה לכיול מחודש והוא מהיר יותר, וגם הוא יודע לשנות את מהירות תגובותיו בהתאם למערכת ה-DNA. הבלמים פותחו על-ידי ברמבו, וכוללים דיסקים בשילוב ברזל ואלומיניום לחסכון במשקל. אפילו הצמיגים, על חישוקי "19, פותחו במיוחד עבור המיטו GTA על-ידי פירלי.
קשה להתעלם מהשינויים העיצוביים, שמקנים ל-GTA הופעה קרבית נהדרת. אלפא טוענת כי האווירודינמיקה החדשה מייצרת יותר כוח הצמדה וגם מקטינה את מקדם הגרר; כונסים חדשים לקירור המנוע, מוטיב שנלקח מה-8C, תורמים למראה. תא הנוסעים מכיל רק שני מושבים, כולל רתמות מירוץ וכלוב התהפכות פנימי, ומאחור יש תאים יעודיים לאחסון פריטים כמו קסדות מירוץ ומטף כיבוי.
אלפא אינה אומרת מתי נראה את המיטו GTA הסדרתית, אבל אפשר להניח שנראה אותה מאוחר יותר השנה – אולי בתערוכת פרנקפורט או בולוניה.
• אלפא מיטו: מבחן וידאו
• אלפא מיטו מושקת בישראל
• דפי אלפא רומיאו בקטלוג 'אוטו'