תערוכת ז'נבה: מיצובישי קליר-טק
לראשונה במכונית סדרתית של מיצובישי – מערכת עצור-וסע. בנוסף, מדווחת היצרנית על מגוון פתרונות ירוקים שיוצגו עוד השנהגולת הכותרת בקולט קליר-טק היא מערכת עצור-וסע לדימום המנוע בזמן עמידה. נכון שמערכות כאלה ראינו בעבר, אך עבור היצרנית מדובר בהצגה ראשונה במכונית סדרתית. במיצובישי מספרים על כך שהמערכת חוסכת 25%-30% בפליטת ה-CO2 ו-12%-15%בצריכת הדלק; בגרסת ה-1.1 ליטר (75 כ"ס) מדובר על 115 גרם לק"מ ו-20.4 ק"מ לליטר ואילו בגרסת ה-1.3 ליטר (95 כ"ס) מדובר על 119 גרם לק"מ ו-20 ק"מ לליטר.
אגב, התוצאות המשופרות הושגו גם בזכות שימוש בצמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגל (14%-28% בהתאם לקוטר) שתוכננו בשיתוף יצרנית הצמיגים Continental; בזכות הנמכת המרכב ב-10 מ"מ, כמו גם הארכת יחס ההעברה הסופי בתיבת ההילוכים (ידני בלבד בשלב זה), שינויים תזמון השסתומים, שימוש מצתי אירידיום ועוד.
קולט קליר-טק תוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ) ובמיצוביש מספרים על כך שזו הסנונית הראשונה מבין מספר פתרונות ירוקים וידידותיים לסביבה אשר יושקו עוד השנה. על מה הם מדברים? מה דעתכם על מנוע דיזל חדש בתקן יורו 5 בלנסר, קולט הפועלת על טכנולוגיית Flex Fuel ו- i-Miev חשמלית.
לדפי מיצובישי בקטלוג אוטו
אנחנו נוהגים ב-i-Miev החשמלית