יונדאי i20 - תמונה ראשונה
יונדאי חושפת את ה-i20, מחליפת הגטס, שתוצג בהופעת בכורה בתערוכת פריז הקרובה. אצלנו במרץ 2009 - אך מה המחיר?גם בנוגע ליחידת הכוח שומרים ביונדאי את הקלפים קרוב לחזה ומספרים כי לצד חשיפת המכונית מעל בימות תערוכת פריז (אוקטובר 2008), תוצג גרסת קונספט העונה לשם 'i20 בלו'. בחרטומה של זו מסתתר מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.4 ליטר המייצר 90 כ''ס ומומנט של 22.4 קג''מ. בשם החיסכון יונדאי שינו במעט את האווירודינמיקה של דגם הקונספט, הורידו את המרכב ב-15 מ''מ, החליפו את הצמיגים לכאלה בעלי מקדם חיכוך נמוך יותר ושידכו ליחידת הכוח תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה (במקום חמישה). התוצאה: צריכת דלק ממוצעת של 28.7 ק''מ לליטר ופליטת מזהמים של 99 גרם CO2 לקילומטר.
כפי שפרסמנו בעבר, אלינו צפויה היונדאי i20 להגיע במהלך חודש מרץ 2009 (במקביל להשקתה באירופה). מחירה טרם נקבע וזה באמת הנעלם הגדול, שכן ב'כלמוביל' היבואנית, חוששים מהתייקרות משמעותית של הדגם החדש. התייקרות שתאלץ אותם להדיר את צמיגיה של מחליפת המכונית הקטנה הנמכרת ביותר בישראל ממשרדיהם של חברות הליסינג. אבל אל דאגה, בשרוול היבואנית מסתתר 'אס' בדמות היונדאי i10. זו האחרונה הוצגה בתערוכת ניו-דלהי 2007, מיוצרת בהודו ואם תגיע צפויה להציע מחיר אטרקטיבי למדי.
מה יקרה? כיצד ייתפס המהלך בעיני הציבור? אנחנו נאלץ להצטייד בסבלנות, אנשי יונדאי ישראל לעומת זאת כבר החל להצטייד במלאי גדול למדי של גטס. מלאי שאמור להספיק להם עד סוף 2009.