תקופה לא טובה עוברת על ג'נרל-מוטורס. בכך באמת אין כל חדש, אבל מה שקורה בימים אלה אצל הג'נרל מזכיר קצת את מה שעבר על איוב. את חודש מאי סיימה GM כיצרנית האמריקנית עם התוצאות היחסיות הגרועות ביותר, ירידה של 30.2% במכירות לעומת מאי 2007. מותג האמר, כפי שכבר פרסמנו, נמצא עם
הצוואר תחת סכין הגיליוטינה; מניות GM הגיעו השבוע לשיא שלילי של כל הזמנים וירדו למחצית מערכם לפני חודשים ספורים, בפברואר השנה. ואם לא די בכך, העיתון רב-ההשפעה Consumer Reports פרסם עכשיו חוות דעת קטלנית לגבי מכוניתה הקטנה של GM, השברולט אוואו. מדובר במגזין שנודע בשפתו העדינה ובהיותו רחוק מביקורתיות-יתר, כך שחוות דעת מעין זו בהחלט נדירה. המגזין השתמש בביטויים כמו ''מכונית עלובה'', והמליץ לשקול את האחות המעט גדולה יותר, הקובלט – גם היא לא בדיוק פנינה מוטורית – כאלטרנטיבה עדיפה. גם קוראי המגזין, מתברר, לא רוחשים אהדה יתירה לאוואו ודירגו אותה בתחתית הקטגוריה שלה, על שתי גרסותיה – סדאן והאצ'בק. הדיווח מגיע דווקא כאשר האוואו מקבלת משנה חשיבות בהיצע של ג'נרל-מוטורס, בשל המגמה הנוכחית בארה''ב למעבר למכוניות קטנות וחסכוניות. מכירות האוואו נמצאות בעליה משמעותית לאחרונה.
רוצים עוד? הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה''ב, ה-NHTSA, חוקרת בימים אלו בעיה בטיחותית לגבי לא פחות מ-2.7 מיליון מכוניות מתוצרת GM. מדובר בחשש לשריפה בתא המנוע ברוב הדגמים הכבדים של מותגי שברולט, GMC והאמר, דהיינו טנדרים גדולים ורכבי פנאי כבדים – בדיוק סוג כלי הרכב שמכירותיהם בצניחה מתמדת בתקופה הנוכחית בשל עליית מחירי הדלק. ה-NHTSA מבצע בדיקה של מערכת החשמל בדגמים המדוברים, ובמקרה הצורך עלולה GM להדרש לבצע קריאת תיקון – קריאה עם היקף ענק בפוטנציה שקופתו המדולדלת של הקונצרן תדרש לממן.